استاندار چهارمحال و بختیاری:

نبود مطالعه و پژوهش کافی از عوامل شکست برنامه‌های توسعه چهارمحال و بختیای است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نبود مطالعه و پژوهش کافی یکی از عوامل شکست برنامه‌های توسعه این استان باشد.
کد خبر: ۱۴۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 07 December 2015

قاسم سلیمانی‌اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران بحث توسعه استان گاهی بر مبنای دامپروری، دوره‌ای کشاورزی، زمانی امید بود که به واسطه قرارگیری این استان بین دو قطب صنعتی اصفهان و اهواز صنعت وارد استان شود و الان هم توسعه با استفاده از بحث گردشگری ولی تا به حال با هیچ‌کدام از این برنامه‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شاید نبود مطالعه و پژوهش کافی یکی از عوامل شکست برنامه‌های توسعه این استان باشد ولی مهم‌ترین عامل کمبود نیروی بومی استان در بدنه دولت در سطح کلان کشور و قانون‌گذاری است.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه گفت: نقیصه مهم آن است که متاسفانه ما خودمان را باور نداریم و اگر دانشمند یا فرد تحصیلکرده‌ای از این استان در سطح ملی بدرخشد یا قبولش نداریم یا کمر به تخریبش می‌بندیم.

وی با بیان اینکه باید دست‌دردست هم بدهیم تا نیروهای ملی این استان را تقویت کنیم  افزود: در این صورت است که استان ما هم می‌تواند در تصمیمات کلان ملی نقش داشته باشد.

این مسئول مانع دیگر در برابر توسعه استان را تنگ‌نظری برخی مدیران دستگاه‌های استان عنوان و ادامه داد: مدیران در جلسات قول مساعد جهت همکاری می‌دهند ولی بعدا خلاف گفته‌هایشان رفتار می‌کنند برای مثال می‌توان به بحث کارخانه لاستیک در استان اشاره کرد که سرمایه‌گذار آماده است ولی هنوز در گیرودارهای اولیه جهت فراهم نمودن آب، برق، زمین کارخانه و... مانده‌ایم.

این مسئول بیان داشت: متاسفانه برخی از مدیران قبل از ابلاغ حکم مدیریت‌شان افرادی فدایی استان هستند ولی بعد از اینکه حکم‌شان زده شد عوض می‌شوند و فقط به منافع خودشان فکر می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما باید راهی  برای نجات استان از بیکاری و توسعه نیافتگی پیدا کنیم و علاوه‌بر اینکه باید پایه علمی قوی داشته باشیم پایه عقل‌مان هم باید قوی باشد.  

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در برخی موارد گناه را بر گردن خزانه خالی می‌اندازیم تصریح کرد: سال گذشته و با وجود خزانه خالی 7 هزار میلیارد ریال جهت کارهای عمرانی جذب اعتبار داشتیم پس مانع‌تراشی نکنیم چرا که این موانع کاری به خزانه پر یا خالی ندارند.

سلیمانی‌دشتکی گفت: صنعت و کشاورزی ما مجری نیست و باید با تحقیق و پژوهش سرمایه‌گذاران را راهنمایی کند زیرا اگر تحقیقات ما هم در زمینه کیفی و هم در زمینه کمی جنبه اجرایی داشته باشد به جایی می‌رسیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
قاسم سلیمانی؟؟؟؟؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار