سمن‌ها ظرفیت‌های جدیدایجادکنند

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان گفت: NGOها نباید توان و انرژی یکدیگر را خنثی کنند بلکه باید به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید باشند.
کد خبر: ۱۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷ 16 March 2015

مدیرکل امور اجتماعی استاندار همدان گفت: NGOها نباید توان و انرژی یکدیگر را خنثی کنند بلکه باید به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید باشند.

به گزارش فارس؛ مهرداد نادری‌فر در بازدید از مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست موسسه خیریه محمد رسول الله(ص) اظهار کرد: اهمیت و توجه به امور خیرخواهانه و ایثارگرانه در جامعه مشهود است.

وی با اشاره به پیشینه دینی و تاریخی ایران در انجام امور خیرخواهانه گفت: با نگاهی به سابقه مردم در نوع‌دوستی و انجام امور خیر درمی‌یابیم بروز این حس در کشور ما دوچندان است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و اقتصاد در استان صورت گرفته، افزود: همدان تنها استانی است که در راستای تحقق فرامین رهبری، منشور فرهنگی را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در منشور فرهنگی ضرورت استان را بررسی کردیم در آن‌ توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهدای عضو، نوع‌دوستی و کمک به مستمندان به عنوان زیرشاخه‌های بخش ایثار توجه شده است.

نادری‌فر با اشاره به ورود توانمند تشکل‌های خیریه در عرصههای مختلف تصریح کرد: تشکل‌های خیریه در استان جنب‌و‌جوش گرفته و شاهد ورود پر‌رنگ این تشکل‌ها در بخش‌های مختلف هستیم.

وی به عملکرد خیرین در بخش‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: خیرین به بخش‌های مختلف ورود کردند و عملکرد آنان در بخش سلامت و اخیراً نیز در حوزه ازدواج قابل توجه است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات جامعه با ایجاد مراکز نگهداری از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست رفع می‌شود گفت: سعی می‌کنیم شرایطی فراهم کنیم که دغدغه‌های متولیان این امر کاهش یابد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست فرشتگانی هستند که از حقوق خود محروم مانده‌اند و حقوق واقعی آن‌ها محقق نشده است.

نادری‌فر طی درخواستی از فعالان این مراکز گفت: شما به عنوان NGOها نباید توان و انرژی یکدیگر را خنثی کنید بلکه باید به دنبال ظرفیت‌های جدید باشید.

در پایان مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه سالن ورزشی علی‌آباد آماده همکاری با این افراد است، گفت: افراد زیر پوشش این مرکز می‌توانند از چند سانس این سالن ورزشی استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار