مکتب حسینی مرهون حضرت زینب (س) است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه منطقه اردبیل گفت: پایداری و ماندگاری نهضت اباعبدالله‌الحسین (ع) را باید مرهون مجاهدت بی‌نظیر و تاریخی حضرت زینب (س) دانست که هیچ وقت در برابر یزید و لشکریان ظالم او سر ذلت و خواری فرود نیاورد.
کد خبر: ۱۳۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰ 03 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام حسین نوری صبح امروز در مراسم اربعین حسینی و عزاداری عاشقان سید‌الشهدا (ع) در اردبیل اظهار کرد: ‌همانطوری که حضرت زینب (س) صیانت‌کننده و محافظ فرهنگ ناب حسینی و قیام سید‌الشهدا (ع) به رغم همه سختی‌ها، مصائب و مشکلات بود امروز نیز وظیفه تک تک ماست تا در برابر همه هجمه‌هایی که علیه اسلام و شعایر دینی انجام می‌شود زینبی‌وار در صحنه حاضر بوده و از حق و حقانیت‌مان دست برنداریم.

وی گفت: فصل دوم قیام حضرت سید‌الشهدا (ع) از عصر عاشورا با مدیریت حضرت زینب (س) آغاز می‌شود و آن حضرت پیام‌رسان دشت نینوا است تا در کوفه و شام بدون اینکه ترس و واهمه‌ای از لشکر یزید و عمر سعد داشته باشد ابعاد مختلفی از نهضت فراموش نشده امام حسین (ع) و یارانش را بازگو کند و به عنوان اولین زائر حسین نیز برای تجدید میثاق با آرمان برادرش به دشت نینوا برگشته و در اربعین حسینی به یاد مظلوم کربلا عزاداری کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه منطقه اردبیل پیام حقیقی نهضت سید‌الشهدا (ع) را پیام حریت، آزادگی و رسیدن انسان به مرز شجاعت و قدرتمندی در برابر خواسته‌های نامشروع استکبار جهانی توصیف کرد و یادآور شد:‌ تاریخ خود گواه حقانیت اسلام است و هیچ وقت این اصل واقعی و پیام انسان‌ساز فراموش نخواهد شد.

نوری با تسلیت اربعین حسینی و بیان ابعاد مختلفی از انقلاب تمام نشدنی امام حسین (ع) در تقویت روح عصیان‌گری امت شیعی و اسلامی در برابر همه ظلم و فساد و فسق و فجور تصریح کرد:‌ امروز وارثان مکتب حسینی در نهضت امام خمینی (ره) گرد هم آمدند تا بار دیگر احیاگر حرکتی باشند که در طول تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی به تجمع میلیونی عاشقان حسینی در کربلای معلی اشاره کرد و افزود: همه دشمنان اسلام و یزیدیان روزگار باید امروز چشم و گوش خود را به معنای واقعی باز کنند و حقیقت شور و عشق و حرارت نهضت حسینی را در دل‌های امت اسلامی به ویژه شیعیان ببیند و از این همه شور و شعف برای ادامه مسیر خود تصمیم بگیرند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه منطقه اردبیل با یادآوری اینکه زائران حسینی امروز با عشق بی‌پایان خود اوج همبستگی و وحدت نظر‌شان را در ادامه طریق مکتب حسینی به نمایش می‌گذارند، ادامه داد:‌ دشمنان باید بدانند که انقلاب اسلامی امروز آرمانی‌ترین مکتبی است که ادامه‌دهنده نهضت حسینی است و علاقمندی بسیاری از امت آزادیخواه دنیا به عزت و عظمت انقلاب اسلامی نمود و نشانه‌ای از این حرکت بی‌نظیر است.

نوری تجمع بی‌نظیر شیعیان را در اربعین حسینی نمادی از عشق به ائمه اطهار و سیره پاک اهل بیت توصیف کرد و گفت: باید اربعین را نقطه تجدید عهد با ولایت علوی و نهضت حسینی توصیف کرد.

وی بیان کرد: قرائت زیارت خاصه اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و باید مسلمانان با یک شور و علاقه خاص تلاش کنند تا در یوم اربعین با معانی معرفتی و عاشقانه این زیارتنامه ادای احترامی به مکتب حسینی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار