ساخت و ساز غیرمجاز مهم‌ترین معضل رشت

کد خبر: ۱۳۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 27 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساخت و ساز غیرمجاز و در زمین‌های نسقی فاقد مجوز مهم‌ترین معضل مردم شهر رشت است.

محمد حسین واثق‌کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مشکلات مردم در دیدار با اعضای شورای اسلامی این شهر، اظهار کرد: درخواست کمک مالی بیشترین دلیل مراجعه مردم به در ملاقات با اعضای شورا است.

وی تخلفات ساختمانی را از دیگر دلایل مراجعه مردم به اعضای شورا دانست و افزود: پرونده‌های ساختمانی متخلف در کمیسیون ماده صد بررسی می‌شود و اعضای شورا که عضو این کمیسیون هستند، با بررسی پرونده‌های ساختمانی سعی می‌کنند آرایی که صادر می‌شود، آگاهانه و عادلانه باشد‌.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در رشت، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که شهرها با آن مواجه هستند، توسعه ناهمگون شهری و عدم رعایت ضوابط ساخت و ساخت‌وسازهای غیرمجاز روی زمین‌های نسقی است.

وی به نقش شوراهای اسلامی در برطرف شدن مشکل ساخت و ساز روی زمین‌های نسقی اشاره کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی با متصدیان این بخش از جمله سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و ... برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم بخشی از موانعی که پیش روی عرصه ساخت وساز در زمین‌های نسقی وجود دارد را برطرف کنیم.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه برطرف شدن مشکل مذکور تنها با مصوبه شورای شهر امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا این موانع را در حد امکان برطرف‌ شود و به دغدغه‌های شهروندان رسیدگی کنیم.

وی اضافه کرد: در حاشیه شهر و در محلاتی از جمله حمیدیان، پاره‌بیجار، جماران، معلولان و ... شاهد بیشترین ساخت و سازها در زمین‌های فاقد سند مالکیت هستیم و با توجه به دستور‌العملی که به تمام شهرداری‌ها و اداره‌های خدمات‌رسان از جمله برق، آب وگاز ابلاغ شده، هیچ‌کدام از این دستگاه‌ها نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های نسقی خدمات‌دهی کنند.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر رشت، صاحبان ساخت وسازهای غیرمجاز قبل از اقدام برای دریافت امتیازات آب، برق و ... باید به شهرداری مراجعه کنند تا پرونده آنها در کمیسیون ماده 100 بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه این افراد اغلب از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه هستند، تصریح کرد: اعضای شورا همواره در تلاش هستند تا با نگاه مثبت به اینگونه از پرونده‌های ساخت و ساز رسیدگی کنند، اما از آنجا که بیشتر ساخت وسازها فاقد هرگونه ضوابط است ناچاراً ملزم به اجرای تبصره یک «تخریب» می‌شوند.

واثق‌کارگرنیا خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم با انجام ساخت وسازهای غیرمجاز سرمایه اندک خود را هدر ندهند و با رعایت اصول ساخت‌ و ساز از ایجاد مشکل و هدررفت سرمایه جلوگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
Soheila
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
مسولان شورای شهر فقط بخشنامه میگذارند.به فکر مردم نیستند که انهایی که زمینشان نسقی هست چگونه باید باچه پولی سند بگیرند ویابساز بفروشیها از کجا پول بیاورند و پول خلاف روبدهند.مگه اطراف شهررشت خونه هاشونو مردم چغدر میخرند؟بخاطر همین بساز بفروشی متوقف شده وما دختران نمی توانیم زمینمون رو به بساز بفروشی ها بدهیم.بساز بفروشی ها میگویند هزینه خلاف وپروانه ساخت زیاد هست وساخت وساز برای ما نمی صرفد.حالا ما نمی توانیم زمین خودمون رو به بساز بفروشی ها بفروشیم ویا شراکتی به انها بدهیم تابسازند.هیچ بساز بفروشی قبول نمیکند.تکلیف ما که ننی توانیم زمین خودرو بفروشیم چه میشود؟مسوولان جواب بدهند.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار