ساختمان‌سازی در استان البرز نظام‌مند شود

کد خبر: ۱۳۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 24 November 2015

استاندار البرز تأکید کرد: فرآیند ساخت و ساز در استان با آموزش‌های لازم نظام‌مند خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، سیدحمید طهایی گفت: نظام مهندسی به عنوان یکی از متولیان امر در شورای فنی، باید نظارت بر پروژه‌های بخش خصوصی و دولتی را افزایش تا در اجرای طرح‌ها شاهد کم کاری‌ها نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام مهندسی چشم و گوش شورای فنی و دستگاه‌های اجرایی و وکیل و امین مردم و مسئولان است، ادامه داد: گفت: انتظار می‌رود این سازمان با تلاش بیشتری به وظایف محوله خود عمل کند.

*صدور پروانه آموزش برای دست اندرکاران ساخت و ساز الزامی می‌شود

استاندار البرز با تأکید بر ضرورت توجه به اصل آموزش در ساخت و سازها گفت: باید افراد آموزش دیده از معمار تا ناظر در فرایند ساخت و سازها به کار گرفته شوند.

طهایی با اشاره به اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای مجری اصلی در برگزاری دوره‌های آموزشی خواهد بود، افزود: خروج از شیوه‌های تشریفاتی در آموزش و همایش‌های بدون خروجی، باید جای خود را به کلاس‌های آموزشی توجیهی و حرفه‌ای بدهد.

وی با تأکید بر لزوم نمونه‌برداری از سطح کیفی خاک در سازه‌ها ادامه داد: شورای فنی کارگزار آزمایشگاه مکانیک خاک شود تا در این حوزه نیز با آزمایش و نمونه‌برداری‌ها به سمت مرغوب‌سازی مصالح پایه در ساخت و ساز پیش برویم.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر اینکه نباید ساختمان‌ساز بدون مدرک در استان وجود داشته باشد افزود: آموزش باید به عنوان اصل و محور کار مدیریتی مورد توجه باشد چرا که بحث امنیت در سازه‌های ساختمانی که با جان مردم در ارتباط است، تعارف‌بردار نیست.

طهایی گفت: به زودی بخشی از طرح های عمرانی استان در شورای فنی به صورت سرزده رصد خواهد شد و ناظر و پیمانکار طرح‌ها باید پاسخگوی اقدامات انجام شده خود باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار