ترویج مطالعه در جامعه، کاهش مشکلات را به دنبال دارد

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: باید توجه داشت هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود، گسترش علمی نیز بیشتر و در نتیجه مشکلات کمتر می شود.
کد خبر: ۱۳۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵ 22 November 2015
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی پیش از ظهر امروز (اول آذر) در مراسم تقدیر از کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: فعالان در کتابخانه کانون های مساجد باید مطالعه را در دستور کار داشته باشند چراکه کتاب خواندن انسان را از جهل و تاریکی نجات می دهد.
 
وی ادامه داد: شرط اصلی کسانی که در کتابخانه فعال هستند این است که خود ساعاتی از روز را به بحث مطالعه اختصاص دهند تا سطح دانش و آگاهی خود را ارتقا دهند زیرا این امر انسان را در داشتن زندگی بهتر کمک می کند.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: گسترش علم و آگاهی در جامعه موجب سعادت می شود و لازمه این امر نیز انس با کتاب است و نمی شود انسان خود اهل مطالعه نباشد و سپس بخواهد چراغ راه دیگران نیز باشد بنابراین باید توجه داشت هرچه مطالعه در جامعه بیشتر شود، گسترش علمی نیز بیشتر و در نتیجه مشکلات کمتر می شود.
 
وی عنوان کرد: کتاب در واقع همانند یک معلم است که هر چه در دلش است در طبق اخلاص گذاشته و نکات مختلفی را به انسان می آموزد و هر کس مطالعه را از روی اخلاص انجام دهد، خود عبادت است.
 
حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: نکته ای که در بحث مطالعه و کتابخوانی اهمیت دارد، این است که امروز باید دقت کنیم که چه کتاب هایی مطالعه می کنیم و در واقع با توجه به این نکته می توانیم  یک مطالعه مفید داشته باشیم.
 
وی توضیح داد: کسانی که با مطالعه غریب هستند در واقع انسان های تنهایی هستند و امیدواریم همه ما بتوانیم علاقه نسبت به کتاب خواندن را در جامعه بیشتر کرده و جزو کسانی باشیم که جامعه را به این سمت هدایت می کنیم.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تأکید کرد: توقع از کتابداران کتابخانه های مساجد این است که بکوشند فضای روحانی و عاطفی را در کتابخانه ها ایجاد کنند و خود اهل مطالعه باشند تا بتوانند کتابخوانی را ترویج دهند و اگر فرد در خانواده مطالعه کتاب داشته باشند دیگر اعضا نیز از او می آموزند و اثرگذار خواهد بود.
 
وی خطاب به کتابداران اظهار کرد: ارتباط بین مدارس و مساجد را با استفاده از ظرفیت کتابخانه ها فراموش نکنید و اینگونه می توان دانش آموزان را جذب مساجد کرد.
 
حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: ارتباط با مدارس، خانواده ها و تشویق برای مسابقه کتابخوانی از دیگر اقداماتی است که کتابداران در کانون های مساجد باید مورد توجه قرار دهند.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار