برپایی نمایشگاه پوستر «تروریسم جهانی داعش» در اردبیل

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل از برپایی نمایشگاه پوستر با عنوان «تروریسم جهانی داعش» توسط حوزه هنری استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 17 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، رحمان مجرد اظهار کرد: این نمایشگاه روز امروز همزمان با بزرگداشت سالگرد آزادسازی سوسنگرد در محوطه سالن ولایت سپاه استان برپا می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با موضوع تروریسم جهانی داعش، کاری از محمد باوی‌زاده هنرمند حوزه هنری خوزستان است و پیش از این در دانشگاه هنرهای زیبای بابل شهر حله عراق، تهران و ارومیه به نمایش درآمده است.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل تصریح کرد: با نیم‌نگاهی به کاریکاتورهایی که چند سال اخیر در کشورهای غربی به نمایش در‌آمده و عمدتا اسلام دین مهربانی و رفعت و پیامبر عظیم‌الشان اسلام را مورد هجمه قرار داده‌اند وظیفه خطیری بر دوش هنرمندان است تا با استفاده از هنر خود به خلق درست‌ترین تصویر از جامعه اسلامی پرداخته و ماهیت اصلی گروه‌های تروریستی مثل داعش و عده‌ای تندرو، افراطی و اسلام‌ستیز که به بهانه تروریسم به اسلام و پیامبر اسلام (ص) توهین آشکار کنند.

مجرد یادآور شد: مفاهیمی از قبیل «وهابیت»، «بهائیت»، «صهیونیسم»، «طالبان»، «داعش»، «فتنه» و ... هر کدام خروارها نکته را می‌طلبد و ما به عنوان هنرمند و فعالان فرهنگی نمی‌توانیم به آسودگی از کنار آنها بگذریم.

این مسئول گفت: مجموعه آثاری که در این نمایشگاه ارائه شده است متشکل از 30 اثر پوستر و برگرفته از نمادهای مقاومت، پیروزی، فرهنگ و تاریخ عراق و نشان‌دهنده ماهیت تروریسم و خطرهای آن برای اسلام و کشور عراق است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار