معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

مردم برای رفع مشکلات جامعه سرمایه گذاری کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: مردم ما همانطور که اموال خود برای احداث مسجد و مدرسه هزینه می کنند، برای رفع مشکلات جامعه وقف کرده و سرمایه گذاری کنند.
کد خبر: ۱۲۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰ 15 November 2015
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، ایوب رحیمی پیش از ظهر امروز در همایش سازمان های مردم نهاد استان که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: براساس قانون اساسی سازمان های مردم نهاد با مجوزهایی که برای شان صادر می شود فعالیت می کنند.
 
وی ادامه داد: آیین نامه تأسیس فعالیت های سازمان های غیردولتی در سال 1384 و آخرین روزهای دولت اصلاحات به تصویب رسید و برخی عناوین در آن اصلاح شد همچون جمعیت، انجمن، کانون، مرکز که سازمان های مردم نهاد می توانند از این عناوین استفاده کنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: سازمان های مردم نهاد، تشکل های غیردولتی شخصی، حقوقی، مستقل، غیرانتفاعی و غیرسیاسی هستند که برای انجام فعالیت داوطلبانه با گرایش فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بشردوستانه و غیره مشغول فعالیت می شوند.
 
وی عنوان کرد: کارکرد سازمان های مردم نهاد، اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی عمومی است که می توانند نقش اساسی را در این بخش ایفا کنند و جلب مشارکت مردمی را در زمینه ای که فعالیت دارند، داشته باشند.
 
رحیمی افزود: جذب سرمایه ها و منابع کوچک مالی، گسترش و تقویت هماهنگی بین مردم و دولت که نقش اساسی در نظام دارند، نظامی که بر اساس مردم سالاری دینی پا گرفته و به آن اعتقاد دارد و گسترش نظارت عمومی از اقدامات دیگری است که سازمان های مردم نهاد می توانند داشته باشند.
 
وی تأکید کرد: در واقع سازمان های مردم نهاد یک ناظر بر اجرای قوانین هستند و می توانند فعالیت های سازمان ها را ارزیابی کرده و در راستای پیشرفت جامعه کمک کنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: سازمان های مردم نهاد جزو دولت نیستند و شخصیت حقوقی مستقل دارند و نقش مهمی را در بین مردم و دولت می توانند ایفا کنند.
 
وی توضیح داد: فعالیت این سازمان ها بر سه اصل استوار است، نخست اینکه داوطلبانه است، دیگر اینکه غیرانتفاعی است و همچنین غیرسیاسی است و این سه اصل را همه سازمان های مردم نهاد باید در نظر داشته و رعایت کنند.
 
رحیمی اعلام کرد: مردم ما همانطور که اموال خود برای احداث مسجد و مدرسه هزینه می کنند، برای رفع مشکلات جامعه وقف کرده و سرمایه گذاری کنند.
 
وی با اشاره به لزوم رعایت نکاتی از سوی سازمان های مردم نهاد گفت: سازمان های مردم نهاد نیازهای طبیعی جامعه را در نظر گرفته و در آن زمینه فعالیت کنند، اعضا باید در کنار هم هدف مشترکی داشته باشند، قانونمند باشند، برنامه داشته و در راستای جلب مشارکت های مردم بکوشند و استقلال داشته باشند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: بحث سازمان های مردم نهاد سابقه طولانی در کشور ما دارد و مساجد، تکایا، انجمن های اسلامی و خیریه ها از زمان گذشته در میان مردم متداول بوده است.
 
وی یادآور شد: امیدواریم همه کسانی که در این مجموعه ها فعالیت دارند در راستای اهداف خود موفق باشند و این مجموعه ها بازوی خوبی برای دولت هستند و این دولت نیز اهمیت خاصی برای سازمان های مردم نهاد قائل است.
 
در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اظهار کرد: تمام کشورها و جوامع روی سرمایه اجتماعی حساس هستند و سعی می کنند این سرمایه در کشورشان افزایش یابد.
 
کاشی افزود: یکی از مولفه های مهم در حوزه سرمایه اجتماعی، مشارکت اجتماعی است که هرچه این مشارکت رونق داشته باشند آن نظام از ثبات و سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار است و امر توسعه در همه زمینه ها در آن تسهیل می شود.
 
وی یادآورشد: بعد از شروع فعالیت دولت یازدهم فقط در استانداری، 32 سازمان مردم نهاد جدید در زمینه های حقوق شهروندی، بانوان و خانواده، ورزشی، ایثار و شهادت، سلامت، مبارزه با اعتیاد، مدیریت بحران، محیط زیست و غیره ایجاد شده است.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: طی 2 سال هشت جلسه هیئت نظام بر سازمان های مردم نهاد تأسیس شده که 56 مصوبه داشته که 70 درصد اجرایی شده است و در بحث آموزش و توانمندسازی این سازمان ها نیز 2 دوره آموزشی به مدت 20 ساعت برگزار شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار