آغاز کشت زیرپلاستیکی در فارس

عمليات كاشت محصولات سبزي و صيفي زير پلاستيكي در شهرستان هاي جنوبي استان فارس آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 10 November 2015
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کارشناس مسئول سبزی وصیفی سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه در فصل زمستان شرايط آب و هوايي اجازه كشت و كار محصولات سبزي و صيفي را با مشكل مواجه مي سازد، گفت : كشاورزان با ايجاد تونل هاي پلاستيكي و با افزايش دماي خاك و كاهش خسارت علف هاي هرز،  شرايط را براي رشد و نمو محصولات سبزي و صيفي در فصل زمستان  فراهم مي کنند.

کیکاووس نجفی تاکید کرد: كشت هاي زير پلاستيكي محصولات سبزي و صيفي عمدتاً در شهرستان هاي لار، لامرد، مهر، فراشبند، خنج، كازرون، داراب، قيروكارزين، فسا و جهرم  انجام می شود.

وی تصریح کرد: محصولات زير پلاستيكي عمدتاً در ماه هاي آذر الی اواسط اسفند در اين شهرستان ها كشت و محصول توليدي در ماه هاي فروردين تا خرداد به بازار مصرف عرضه مي شوند.

نجفی افزود :پیش بینی می شود سطح زیر کشت محصولات سبزی و صیفی زير پلاستيكي، در سال زراعی امسال  25 هزار هکتار با تولید 770 هزار تن باشد که به عبارت دیگر 24درصد از سطح زیر کشت کل محصولات سبزی و صیفی و 22درصد از کل تولید محصولات سبزی و صیفی بدین روش کشت و تولید می شود.

کارشناس مسئول سبزی وصیفی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت : با توجه به بالابودن ميزان توليد در ماه هاي ارديبهشت و خرداد، بالا بردن همزمان ظرفيت فرآوري كارخانجات استان را لازم و ضروري دانست وافزود: باید شرايطي فراهم شود تا بتوان 400 هزار تن محصولي كه در اين ماه ها توليد مي شود را صادر كرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار