جاده یادمان شرهانی چشم انتظار یاری مسوولین

مسئول کاروان های اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: تخریب جاده یادمان شهدای شرهانی در شهرستان دهلران به علت بارش باران و وقوع سیلاب دو هفته پیش، مانع دسترسی و حضور کاروان های راهیان نور در این منطقه عملیاتی دفاع مقدس شده است.
کد خبر: ۱۲۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 09 November 2015
به گزارش سایت تابناک ایلام، حجت الله منصوربیگی اظهار کرد: طغیان رودخانه موجب ایجاد دست انداز و چاله های نسبتا عمیق و گل آلود شدن حدود 150 متر از مسیر یادمان شهدای شرهانی بعد از عبور از پل رودخانه دویرج شده است.
وی ادامه داد: تخریب این جاده تردد انواع وسایط نقلیه به طرف یادمان شهدای شرهانی را غیر ممکن ساخته و از سرگیری فعالیت های این یادمان و حضور کاروان های راهیان نور نیازمند ترمیم و بازسازی مسیر دسترسی است.
منصوربیگی با بیان اینکه امکان ترمیم این جاده در مدت یک روز هست، ادامه داد: برای این منظور رایزنی های متعددی با فرمانداری دهلران صورت گرفته اما هنوز به نتیجه درست و روشنی دست پیدا نکرده و اقدام خاص و صریحی در این خصوص انجام نشده است.
وی اضافه کرد: بعد از تخریب جاده دسترسی یادمان شهدای شرهانی تاکنون چندین کاروان از راهیان نور دانش آموزی استان های ایلام و سمنان به ظرفیت شش هزار نفر از سفر و بازدید از این منطقه عملیاتی باز مانده اند.
فرماندار دهلارن در خصوص علت تعلل بهسازی مسیر جاده یادمان شهدای شرهانی گفت: هم اکنون تمام ماشین آلات راهسازی شهرستان در حال ترمیم و بازسازی جاده های منتهی به پاسگاه های مرزی آسیب دیده از سیل هستند.
امید علی سبزی اظهار کرد: با توجه به اهمیت وجود سلامت در راه های دسترسی پاسگاه های مرزی، اولویت اصلی ستاد بحران شهرستان، ترمیم این جاده ها است و پس از اتمام روند به سازی این جاده ها، بهسازی و ترمیم جاده شرهانی در دستور کار مسئولان شهرستان قرار می گیرد.
وی یادآور شد: مسیر یادمان شهدای شرهانی یک جاده قدیمی است که همه ساله به علت بارندگی و عوامل طبیعی تخریب و مجدد بازسازی می شود و بارندگی ها و سیل اخیر نیز در تشدید این تخریب ها موثر بود.
سبزی افزود: با همکاری شرکت نفت مستقر در منطقه، از امروز عملیات بهسازی جاده دسترسی به یادمان شهدای شرهانی آغاز شده است.
منطقه عملیاتی شرهانی در 45 کیلومتری جنوب شهرستان دهلران قرار گرفته که هر ساله 200 هزار نفر از این یادمان بازدید می کنند.
شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب استان ایلام واقع شده است. / ز
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار