دادستان چناران مدعی شد

برگزاری هرگونه کنسرت در استان منتفی شده است

پس از لغو کنسرت یکی از خواننده های کشور در شهرستان چناران که با حکم قضایی انجام شد،دادستان چناران از منتفی شدن برگزاری هرگونه کنسرت در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳ 09 March 2015

به گزارش تابناک،چندین سال است که برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد به دلیل ماهیت مذهبی این شهر و حفظ حرمت بارگاه منور رضوی ممنوع و برگزاری کنسرت منوط به اجازه شورای تامین استان شده بود.

با این حال برخی از فعالان موسیقی با برگزاری کنسرت در شهرهای نزدیک به مشهد،عملا این مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان را دور زده و  اقدام به برگزاری کنسرت های متعدد در  شهرستان های چناران، نیشابور، قوچان و  شهر گلبهار کردنده بودند.

موضوعی که قرار بود آخرین بار در شهرستان چناران تکرار شود اما کنسرت«علیرضا قربانی» با نامه رسمی دادستانی لغو شد.

در همین رابطه «مجید اشراق» دادستان عمومی «چناران» روز گذشته در گفتگو با «موسیقی ما» درباره حاشیه‌های رخ‌داده در کنسرت «علیرضا قربانی» گفته بود: «بحث‌هایی که تاکنون رسانه‌ها درباره این موضوع مطرح کرده‌اند، بیشتر حالت غیرحقوقی داشته و عمدتاً به قصد شانتاژ رسانه‌های ضدانقلاب صورت گرفته است. به‌خاطر همین، از نظر من چندان اهمیت پاسخگویی ندارد. «بی‌بی‌سی» و «دویچه وله» با بازتاب این اتفاقات تنها در پی مقاصد غیرفرهنگی خود هستند و از سوی دیگر نیز برخی رسانه‌ها با شیطنت‌هایی سعی کردند موضوع را به سمتی پیش ببرند که این اتفاق را غیرقانونی جلوه بدهند.»

اشراق ادامه می‌هد:مگر «بی‌بی‌سی» متولی فرهنگی اتفاقات داخل کشور است که تا این حد سعی در غیرقانونی جلوه دادن این تصمیم دارند؟ در حالی که این موضوع با نامه‌هایی رسمی صورت گرفته است. ما در نامه‌ای که در اختیار ارشاد مشهد قرار دادیم و ظاهراً به صورت همگانی هم منتشر شده، توضیح داده‌ایم که موضوع برگزاری این قبیل برنامه‌ها فعلاً در این استان به‌طور کل منتفی است و ما دستوراتی را دریافت کرده‌ایم که بر اساس آنها عمل کرده‌ایم. حالا اگر قرار باشد این موضوع دستخوش تغییرات جدید شود، باید منتظر دستورات جدیدی باشیم که به صورت قانونی به ما می‌رسد.»

او در انتهای صحبت‌های خود گفت:متأسفانه موضوع به سمت بازی‌های سیاسی سوق داده شده و به‌خاطر همین با توجه به برداشت‌های خلاف واقع، از سوی دادستانی کل استان به دلیل احتمال هرگونه تفسیر به رأی از حرف‌های ما، اجازه اظهارنظر بیشتر در این رابطه را نداریم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
با سلام، نمی دانیم باید چه کنیم از دست مسئولین، به خدا خسته شدیم از سنگ هایی که جلوی پای هنرمندان عزیز کشورمان می اندازند، مسئولین بدانید دائم که نمی شود مردم در عزا و ماتم باشند مردم نیاز به تفریح و آرامش هم دارند حالا که در اخبار رسمی منتشر شده که امام جمعه مشهد برگزاری هر گونه کنسرت را در شهر مشهد لغو کرده لااقل برگزاری این گونه برنامه ها را در سطح شهرستان ها از مردم نگیرید ما دلمان می خواهد در کنسرت ها حضور داشته باشیم هر چیزی به جای خود اعم از شرکت در مراسم عزاداری و شرکت در کنسرت هنرمدان، به امید روزی که ائمه جمعه با این چنین موضوعات مخالفتی نداشته باشند شاید .....
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار