
«مجتبی بیاتی» مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه در گفتوگو با خبرنگار تابناک در استان کرمانشاه با بیان اینکه فرودگاه کرمانشاه با قدمتی ۵۳ ساله یک شاهرگ حیاتی در حملونقل غرب کشور است، اظهار کرد: این فرودگاه بهدلیل قرارگیری استان کرمانشاه بر کریدور شرق به غرب و همجواری ۲۰۰ کیلومتری با کشور عراق، ظرفیت ایفای نقش فراملی در حوزه تجارت هوایی با عراق را دارد.
وی ادامه داد: پروژه نوسازی باند و عوامل پروازی فرودگاه کرمانشاه بهعنوان ابرپروژه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، به دلیل اضمحلال لایههای زیرین باند، کاهش مقاومت آن از PCN۶۵ به ۳۵ و محدودیت در پذیرش هواپیماهای بدنه متوسط و پهنپیکر، یک ضرورت اساسی بود.
مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه افزود: این پروژه در دو فاز و با اعتباری حدود هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران و سفر استانی اجرا شده است.
بیاتی با اشاره به استفاده از قیر پلیمری و تضمین دهساله کیفیت باند توسط پیمانکار پروژه، بیان کرد: بازدیدهای منظم و برنامهریزیشده از سطوح پروازی برای افزایش ماندگاری و ارتقای ایمنی پروازها در حال انجام است.
وی اعلام کرد: با اجرای این پروژه، طول باند جدید به ۳۴۰۰ متر رسیده و توسعه دوبرابری اپرون در سطحی حدود ۶۴ هزار متر مربع انجام شده که این اقدام نقش مهمی در سرویسدهی به پروازها در زمان پیک ترافیک دارد.
مدیرکل فرودگاه استان کرمانشاه اضافه کرد: فرودگاه کرمانشاه با نصب سامانههای نوین کمکناوبری از جمله سامانه ILS گامی مهم در کاهش تأخیر و جلوگیری از ابطال پروازها بهویژه در شرایط سرد و کمدید برداشته است.
بیاتی تأکید کرد: این فرودگاه در حوزه بهرهوری انرژی نیز اقداماتی نظیر هوشمندسازی ساختمانها در حوزه گرما، سرما و نور، عایقکاری لولهها و موتورخانهها و شستوشوی دورهای دیگها را در دستور کار قرار داده است.
انتهای پیام/