به گزارش خبرنگار
تابناک کرمانشاه، مهدی حاجيان در جلسات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات و همچنین بازدیدهای میدانی از نقاط حادثهخیز سطح شهر کرمانشاه، اظهار کرد: کمربندی اطراف شهرها بیشترین محل وقوع تصادفات است و ایمنسازی و کنترل سرعت خودروها در این محدوده لازم است.
وی همچنین به همکاری و فعالیت شبانهروزی مدیران تأکید داشت و افزود: ارتباط بین شهرداری و پلیس راهور و تخصصی کردن موضوعات شورای ترافیک شهرستانها میتواند در حل معضلات ترافیکی شهروندان تأثیر فراوانی داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه پلیس وظیفه خود میداند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند تصریح کرد: امید است بقیه دستگاههای مسئول نیز با توان بیشتری پای کار آمده و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.
حاجیان بیان کرد: در این خصوص قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات در راستای کاهش تصادفات و جلوگیری از حوادث ناگوار رانندگی راهاندازی و در روز ۲۳ اردیبهشت ماه سالجاری تشکیل جلسه داد و مصوباتی را از نظر گذراند که در مهمترین مصوبات ۲۹ نقطه حادثهخیز شناسایی و طی چند ماه گذشته معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه توانست موانع نقاط حادثهخیز را رفع کند.
تدوین و اجرای استراتژی برای کاهش تعداد تصادفات
نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: تدوین و اجرای استراتژیها برای کاهش تعداد تصادفات، افزایش ایمنی و ارتقا رفتار رانندگی و آموزشوپرورش عمومی درباره اصول رانندگی ایمن، استفاده صحیح از تجهیزات ایمنی و اهمیت رعایت مقررات راهنماییورانندگی را بسیار حائز اهمیت است.
وی همکاری با نهادهای مرتبط برای اجرای این سیاستها و برنامههای کاهش تصادفات را ضروری دانست و افزود: سیاستریزی و مدیریت کاهش تصادفات نیازمند تعهد و همکاری بین اقشار مختلف جامعه است تا بهوسیله این اقدامات، تصادفات جادهای وارد شده نسبت به سالهای گذشته کاهش یابد.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دوربرگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و دوربرگردان میدان مقابل شرکت زمزم، نصب حفاظ و نرده در طرفین پل قرهسو جهت جلوگیری از خروج خودروها از پل در هر دو طرف، ورودی اول ده پهن ایمنسازی با نصب موانع فیزیکی (نرده، نیوجرسی) اصلاح هندسی راستگرد ورودی از دهپهن، نصب چراغ فرماندهی، دوربین ثبت تخلفات از جمله اقدامات انجام شده بوده است.
نوروزی یادآور شد: ایمنسازی مقابل دانشگاه پیامنور واقع در کمربندی امام خمینی(ره) از جمله نصب چراغ چشمکزن، راهاندازی سرعتکاه آسفالتی، نصب و راهاندازی نردههای پل عابرپیاده، احداث پل و ایمنسازی پل عابرپیاده در شهرک حکمتآباد در قالب مصوبات قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات انجام شده است.
وی اضافه کرد: با تلاشهای صورتگرفته از سوی قرارگاه کاهش تصادفات و تلاش تمامی همکاران، در ۲ کمربندی شرقی و غربی کاهش تصادفات را بهصورت چشمگیر داشتهایم و در ادامه، آسیبشناسی در تمامی دستگاههای مرتبط را آغاز کرده و به شکل بازدیدهای میدانی سعی در رفع موانع داریم، لذا برگزاری جلسات و بازدیدهای میدانی صورتگرفته از سطح شهر سبب شد تا با تشکیل جلسات مکرر مجموعه اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهیم که همین موضوع نیز در کاهش آمار تصادفات دخیل بود.
شهردار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: قرارگاه عملیاتی کاهش تصادفات پتانسیل تصمیمسازی برای ساماندهی و کاهش تصادفات را دارد و میتوان با اتخاذ تدابیر درست و عملی، گام خوبی برای کاهش حجم تصادفات برداشت.