رئیس پارک علم و فناوری قم:

قم در رتبه 15 شاخص پژوهش و فناوری کشور

رئیس پارک علم و فناوری استان قم بابیان اینکه در استان قم 23 شرکت دانش‌بنیان فعال است، از رتبه پانزدهم استان قم در شاخص پژوهش و فناوری در سطح کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۱۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 26 October 2015
به گزارش تابناک قم، سیدحسین اخوان‌علوی در نخستین جلسه ستاد هفته پژوهش و فناوری که در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته پژوهش از سال 82 همه‌ساله در استان قم برگزار می‌شود، اظهارداشت: امسال کمیته علمی و کمیته تقدیر از برگزیدگان برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری ادغام و به دانشگاه قم واگذار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه کار کمیته علمی در ستاد هفته پژوهش و فناوری کار زیاد سنگینی نیست، افزود: معیارهای این کمیته دستوری و از قبل تعیین شده است و همین سبب شده که افراد در کمیته علمی با کار چنان سختی مواجه نباشند.

وی با بیان اینکه کار کمیته تقدیر از پژوهشگران به علت انتخاب پژوهشگران برتر بسیار سخت و وقت‌گیر است، خاطر‌نشان کرد: این کمیته باید در انتخاب پژوهشگران نهایت دقت را لحاظ کند و از معیارهای روز برای این انتخاب استفاده کند.

اخوان علوی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه علم و فناوری استان قم انرژی و کار بسیار زیادی را می‌طلبد، تصریح کرد: جامعه هدف این نمایشگاه عموم مردم نیستند و باید نمایشگاه را با سبک و سیاق محدودتر اما هدفمندتر برگزار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با تاکید بر‌اینکه برای برگزاری نمایشگاه باید دانشگاه‌ها را به 3 دسته تقسیم کنیم، افزود: دانشگاه‌های بزرگ‌تر و برتر استان با سه طرح برتر و برگزیده پژوهشی، دانشگاه‌های متوسط با دو طرح و دانشگاه‌های کوچک‌تر با یک طرح می‌توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه 23 شرکت دانش بنیان در استان قم در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: استان قم رتبه پانزدهم در عرصه علمی و پژوهشی در کشور را دارد.

اخوان علمی با اشاره به اینکه در بحث مالی در سال‌های قبل با مشکل مواجه بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: مسئولیت مالی برگزاری هفته پژوهش استان قم برعهده کمیته اجرایی ستاد هفته پژوهش و  فناوری یا استانداری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان اینکه هر دستگاهی به‌سهم خود می‌تواند در این تأمین بودجه نقش داشته باشد، تصریح کرد: آمار بودجه‌ای دستگاه‌های مختلف در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و می‌توان متناسب با بودجه تخصیصی دستگاه‌های مرتبط با پژوهش و فناوری  از آن ها کمک بگیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار