قم غرق در عزا و ماتم شهادت امام رضا(ع)

شهر مقدس قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام غرق در عزا و ماتم است.
کد خبر: ۱۱۸۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 05 September 2024

به گزارش تابناک قم، روزهای پایانی ماه صفر ایام عزاداری برای پیامبر گرامی اسلام و فرزندان گرانقدر وی است که با شهادت امام رضا (ع) به پایان می‌رسد. قم، شهر بانوی کرامت این روزها میزبان زائران بهشت است. زائرانی که برخی در گذر از سفر به دیار خراسان به این شهر آمده‌اند و عده‌ای نیز در نبود امکان برای رفتن به مشهدالرضا به شهر کرامت آمده‌اند.

بیرق و پرچم های سیاه در فضای شهر کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام بر افراشته شده است و امروز در آخرین روز از ماه صفر عزاداران امام رئوف(ع) به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آمده اند تا غم جانگداز شهادت برادر را به خواهر کریمه‌اش تسلیت بگویند و در گوشه و کنار حرم مطهر تسلایی برای دردهای خود پیدا کنند.

اطراف حرم فاطمه معصومه (س) این روزها مملو از زائرانی است که با چهره‌هایی مشتاق و اندوهی در قلب، به گنبد طلایی حرم چشم می‌دوزند.

مسجد مقدس جمکران مقصد بعدی است برای آرامش یافتن در جوار گنبد فیروزه‌ای و دل سپردن به روزگاری است که در آن منجی نسل پیامبر (ص) با ظهورش خاطر تمام شیعیان و سوگواران را آرام می‌کند.

حرم مطهر فاطمه معصومه (س) از شب شهادت امام رضا (ع) میزبان خیل عظیم زائران از سراسر کشور و جهان است. یکی از بندرعباس خودش را به این دیار رسانده و آن یکی فرزند روستاهای سبز گیلان است. یکی لباس محلی پاکستان به تن دارد و دیگری از سرزمین حجاز خود را برای ایام شهادت به ایران رسانده است. 

دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر قم خود را به حرم مطهر حضرت معصومه رسانده‌اند. هر هیئتی نشان و پرچم ویژه خود را دارد. دسته طبل زنان در صحن عتیق غوغایی به پا کرده‌اند. آن سو پاکستانی‌ها نوحه مخصوص خود را می‌خوانند و بر صورت می‌زنند. عراقی‌ها هم رسوم و چهره مشخصی دارند. مردان و زنان سالخورده و جوان به همراه کودکانی که با لباس عربی سیاه مشغول خواندن زیارتنامه هستند. 

کاروان‌های پیاده از روستاهای اطراف هم از جلوه‌های زیارت در روز شهادت امام هشتم هستم. کاروان‌هایی از مردان، جوانان و نوجوانانی که به عشق خورشید هشتم در گرمای سوزان تابستان قم خود را از دل بیابان‌ها به بهشت حرم بانوی کرامت رسانده‌اند. 

بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری نیز امروز شاهد برپایی مجالس عزاداری بود که اقشار مختلف مردم و طلاب و روحانیون در این مراسم شرکت کردند. 

در اطراف حرم حضرت معصومه(س) و خیابان‌های سطهر شهر قم نیز موکب ها و ایستگاه‌های صلواتی از زائران و عزاداران پذیرایی می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار