به گزارش تابناک رضوی، بهرام شکوری با بیان این مطلب افزود: استان خراسان رضوی دارای ظرفیتهای معدنی وبازار مصرف خوبی است و همجواری این استان با کشورهای افغانستان و ترکمنستان فرصتهایی است که باید دیده شود و لازم به یادآوریست که مارکتینگ فروش نیست، مارکتینگ یعنی صفر تا صد تولید و خود مارکتینگ به ما میگوید چه محصولی چگونه فروخته شود و فرق نمیکند بازار داخلی یا خارجی باشد .
🔹شکوری تصریح کرد: به نظر من فروش تعیینکننده است و راه نجات هر صنعتی فروش است. هر محصولی قابل تولید است اما اینکه آیا میتوان آن محصول را به فروش رساند یا نه مهمتر است .
🔹وی ادامه داد: از این رو برای صادرات محصولی مانند سنگ به اروپا و آمریکا یا سایر نقاط دنیا باید به استانداردهای محصول تولیدی در کشور مقصد و نیاز بازار توجه کرد. همچنین باید یک اطلس سنگ از مجموع سنگهای کشور تهیه شود تا بدانیم قابلیت سنگهایی مانند سنگهای خراسان چیست و چه ظرفیتی دارد و در چه جایی قابل عرضه است و صفر تا صد سنگهای موجود را براساس استانداردهای جهانی در این اطلس ببینیم که در نهایت این اقدامها سبب میشود تا یک مگاپروژه با وجود تمام تحریمها و بدون دخالت دولت تعریف شود.
🔹رئیس انجمن سنگ ایران در تشریح تأثیر تحریمها بر صنعت سنگ کشور اظهار داشت : وجود تحریمها ممکن است سبب افزایش قیمت تمام شده ما شود اما فاصله قیمت سنگهای ما با قیمت و کیفیت سنگ بازارهای جهانی به اندازهای زیاد است که هنوز هم جذابیت صادراتی داشته و دارد به شرط آنکه رقابت منفی در داخل کشور نباشد و راه نجات صنعت سنگ کشور یکپارچگی همه فعالان سنگ است که میتوان این یکپارچگی را در ذیل یک کنسرسیوم یا پلتفرم تعریف کرد و باید گفت راز موفقیت کشور ترکیه در صادرات ۳میلیارد دلاری سنگ به دنیا در همین نحوه فعالیت است.
🔹وی با اشاره به تجمیع تمام استانداردها در زمینه فعالیت سنگ در زیرمجموعه این کنسرسیوم خاطر نشان ساخت : در زمینه تأمین ماشینآلات معدنی هم میتوان با وجود تحریمها به جای صرف هزینهها توسط هر مجموعه برای حضور در صحنههای بینالمللی از همین طریق و با هزینه کمتر انجام شود. اگر این اتفاق بیفتد در همین شرایط بد اقتصادی و قوانین خلقالساعه میتوانیم سهم ۱۰درصدی از بازار سنگ دنیا را بدست بیاوریم تا کشور ما سهم تضمین شدهای از بازار جهانی داشته باشد.