در آستانه سالروز شهادت شهید مدافع حرم سردار شهید مرتضی حسین پور شلمانی

صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی در گلزار شهدای شلمان

کد خبر: ۱۱۷۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 05 August 2024

صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی در گلزار شهدای شلمانصبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی در گلزار شهدای شلمانصبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی در گلزار شهدای شلمانصبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی در گلزار شهدای شلمان

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ فرمانده سپاه قدس گیلان در صبحگاه مشترک با اشاره به جایگاه رفیع شهدا نزد خدا، گفت: شهید مرتضی حسین پور مراحل رشد را در این دنیا به سرعت گذراند و زندگی این شهید سراسر دفاع از ارزش‌ها و حریم اهل بیت علیهم السلام بود.

سردار حمید دامغانی با بیان اینکه این شهید در کسوت پاسداری برای دفاع از ارزش‌های انقلاب ایستاد و توانایی وی به گونه‌ای بود که شهید سردار سلیمانی از او به عنوان فرمانده نخبه یاد کرد ، افزود: این شهید به واسطه قابلیت‌هایی که داشت در محور مقاومت با حکم حاج قاسم وارد میدان شد و در دفاع از حرمین توانایی خود را به خوبی نشان داد و به معنای واقعی شهید حسین پور فرمانده میدان بود. 

فرمانده سپاه قدس گیلان ویژگی شهید حسین پور را همانند شهید باقری در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: شهید حسین پور از هوش و شجاعت بسیار بالا برخوردار بود و با تسلط به زبان عربی توانست ارتباط خوبی با رزمندگان عراقی داشته باشد و در بین رزمندگان محورمقاومت نیزبسیار محبوب بود که این نشان از خوش خلقی و قدرت فرماندهی این فرمانده جوان است.

سردار حمید دامغانی با بیان اینکه ماموریت شهدا بعد از شهادتشان ادامه دارد گفت: دشمنان انقلاب اسلامی متوجه شده اند که شهید سلیمانی از قاسم سلیمانی خطرناک تر است و دیگر شهدا نیز همین وضعیت دارند و یک زمینه تلاش دشمنان بعد از ترور شخصیت‌های برجسته مانند حاج قاسم و اسماعیل هنیه، حذف تصاویر آنان از فضا‌های مجازی و حقیقی نشان از تاثیرگذاری شهدا است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونسیتی هر روز به واسطه ظلم‌هایی که انجام می‌دهد به نابودی نزدیک می‌شود، افزود: رژیم صهیونسیتی بعد ازطوفان الاقصی به دنبال اعاده حیثیت بود که به طور وحشیانه اقدام به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان فلسطینی کرد که این اقدام نشان از ضعف این رژیم کودک کش است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ظلم پایدار نیست، گفت: خون شهدا برای مسلمانان حیات بخش و برای دشمن حکم نابودی دارد و رژیم صهیونسیتی و آمریکا برای تسلط بر منطقه تلاش می‌کنند تا کشور‌ها را زیر سلطه خود در آوردند و ایجاد داعش یکی از اقدامات آنان بود که شهید حسین پور را توسط داعش شهید کردند. 

در پایان صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی مزار شهدا وشهید مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور شلمانی معروف به حسین قمی گلباران شد.

شهید مرتضی حسین‌پور شلمانی معروف به حسین قمی سال ۱۳۶۴ در شلمان متولد شد و از فرماندهان نظامی ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در ۱۶ مرداد سال۱۳۹۶ در دیرالزور در منطقه تدمر سوریه به شهادت رسید.

در مراسم یادبود چهلمین روز شهادت مرتضی حسین پور (حسین قمی) سرلشکر قاسم سلیمانی در این مراسم قول انتقام‌گیری از خون شهید حججی و مرتضی حسین‌پور را داد و اعلام کرد: نابودی داعش نزدیک است و تا دو ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار