سرانجام اعتبارات سفر دوم پس از شهادت رئیسی / پروژه ها منتظر تخصیص در دولت جدید

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان : تا قبل از شهادت رئیس جمهور از محل سفر دور دوم تخصیص‌های خوبی در راه بود اما با شهادت ایشان منتظر تخصیص هستیم و امیدواریم در دولت جدید اعتبارات سفر دور دوم اختصاص داده شود.
کد خبر: ۱۱۷۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۴ 04 August 2024

جلسه شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد ظهر روز شنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۳با حضور معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی عضو در سالن معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در اين نشست ضمن تشریح اخبار و اطلاع‌رساني‌هاي لازم در خصوص جديدترين آيين‌نامه‌هاي ابلاغي حوزه فني و اجرايي برای اعضاي شوراي فني استان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مواردی از حوزه اعتباری را مطرح کرد که در واقع تشریح آخرین وضعیت تخصیص اعتبارات سفر دوم رئیس جمهور است .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به روند طولانی احداث پروژه‌های عمرانی در استان گفت:  حجم عملیات  و گستردگی سطح  پروژه ها و توپوگرافی استان،اختلافات و معارضات از دلایل طولانی شدن پروژه‌ها است و ربطی به این دولت یا آن دولت ندارد.

شاهینی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی اقدامات خوبی پس از انقلاب در استان صورت گرفته است، افزود: تا قبل از شهادت رئیس جمهور از محل سفر دور دوم تخصیص‌های خوبی در راه بود اما با شهادت ایشان منتظر تخصیص هستیم و امیدواریم در دولت جدید اعتبارات سفر دور دوم اختصاص داده شود.
شاهینی عنوان کرد: اعتبارات سفر با تغییر دولت‌ها از بین نمی‌رود و  رئیس جمهور محترم قول همکاری  داده اند.
وی با اشاره به وجود بیش از یک هزار پروژه نیمه تمام در سطح استان گفت: نیازمند ۳۰ همت برای تکمیل این پروژه‌ها هستیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۶۴۳ روستا در سطح استان وجود دارد که تقریبا صعب‌العبور هستند، گفت:  برای دستیابی به عملیاتی نمودن همه پروژه های مورد نیاز استان در ۲۱ بخش  به ۱۴۵ همت نیاز است.
شاهینی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بودجه استان رشد چشم‌گیری داشت، گفت: اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱، ۱۵۱۰ میلیارد تومان بود که در سال گذشته به دو هزار و ششصد میلیارد تومان افزایش یافت.

جهانگیر شاهینی در این نشست همچنین از توقف «تحویل نسخه فیزیکی گواهینامه» صلاحیت پیمانکاری و مشاوره نظام تشخیص صلاحیت و عوامل فنی و اجرایی خبر داد.
وی گفت: این تصمیم بر اساس بخشنامه شماره 153131 مورخ 29 خرداد ماه 1403 رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور در راستای تحقق سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت به ویژه شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) و با عنایت به سیاست های دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس جمهور شهید در زمینه توسعه دولت الکترونیک و جایگزینی اسناد و مدارک کاغذی با اطلاعات مندرج در سامانه های الکترونیک گرفته شده است.
وی یادآور شد : از مزایای این اقدام می توان به حذف دیوان سالاری و هزینه های زائد و جلوگیری از جعل و مغایرت اطلاعات اشاره کرد که از ابتدای تیرماه، تحویل نسخه فیزیکی گواهی نامه صلاحیت پیمانکاران و مشاوران متوقف شده و گواهینامه الکترونیکی مشتمل بر حوزه تخصصی و پایه هر شرکت در سامانه sajar.mporg.ir قابل دریافت و استفاده کارفرمایان و شرکت ها خواهد بود
گفتنی است در نشست شورای فنی ۱۵ طرح مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به روند طولانی شدن ساخت برخی پروژه‌ها و پیشرفت کند آنها نسبت به فسخ آنها بررسیهای لازم صورت گرفت .
همچنین به برخی پیمانکاران فرصت داده شد که در بازده زمانی مشخصی پروژه‌ها را به اتمام یا مجددا آن را فعال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار