دو هدف ترور هنیه در تهران

خطیب جمعه شهر یاسوج: شهادت اسماعیل هنیه برای جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان دنیا دردناک بود و دو هدف پشت این ترور قرار داشت یکی شخص شهید هنیه و دیگری امنیت ایران.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴ 03 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه خون پاک شهیدانی، چون شهید اسماعیل هنیه، بذر‌های مقاومت و پایداری را در دل‌های آزادی‌خواهان می‌نشاند گفت: شهادت این عزیزان صد‌ها و هزاران مجاهد دیگر را برای مبارزه با ظلم و ستم برمی‌انگیزد.
امام‌جمعه یاسوج افزود: شهادت اسماعیل هنیه برای جبهه مقاومت و آزادی‌خواهان دنیا دردناک بود و دو هدف پشت این ترور قرار داشت یکی شخص شهید هنیه بود چرا که سال‌های سال در سرزمین قدس با این رژیم مبارزه کرد و این رژیم به دنبال حذف رهبران جبهه مقاومت است.
آیت الله حسینی ادامه داد: هدف دوم اسرائیل هدف قرار دادن امنیت جمهوری اسلامی است که مهمان این کشور را شهید کردند و این جنایت بزرگ پاسخ کوبنده و درخور خواهد داشت.
خطیب جمعه شهر یاسوج گفت: خون پاک شهیدانی، چون شهید اسماعیل هنیه، بذر‌های مقاومت و پایداری را در دل‌های آزادی‌خواهان می‌نشاند.
حسینی بیان کرد: ملت مسلمان و ولایت مدار ایران اسلامی به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد همواره در صحنه‌های مختلف پشتیبانی خود از مردم مظلوم غزه را نشان داده اند که آخرین آن در آیین تشییع اسماعیل هنیه در تهران نمایان شد.
امام جمعه یاسوج گفت: همه جنایت‌هایی که امروز توسط اسرائیل و صهیونیست‌ها اتفاق می‌افتد، با حمایت آمریکا و انگلیس صورت می‌گیرد که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج همچنین به ۱۲ مرداد و سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۵۹ اشاره کرد و افزود: این شورا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی متولی اجرای برنامه‌های مناسبت‌های انقلابی نقش امیدآفرینی درعرصه فرهنگی داشته است.
حسینی عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیش از چهار دهه فعالیت خود اقدام‌های اثربخشی برای اشاعه اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.
وی با اشاره به مناسب‌های هفته از جمله روز یکشنبه سالروز صدور فرمان مشروعیت در سال ۱۲۸۵ هجری قمری گفت: با فرمان تشکیل مجلس ملی به دستور مظفرالدین شاه قاجار، قانون اساسی و مشروطیت که بیشتر جنبه مسئله انتخابات مجلس را داشت تشکیل شد.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار این قانون مشروطیت و حکومت مشروطه در سرزمین ایران بعد از اعتصابی که مشروطه خواهان داشتند، تصویب شد، گفت: قبل از این کار حکومت شاه مطلقه بود و شاه هر فرمانی می‌داد، باید همان اجرا می‌شد ولی بعد از همه ظلم‌های بیشماری که در سلسله پادشاهان و حتی قاجار به ویژه در دوره مظفرالدین شاه اتفاق افتاد، علما، بازرگانان و مردم معترض شدند و برخی از علما مهاجرت کردند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که مسئله حکومت پادشاهی مشروطه شود.
آیت الله حسینی یادآور شد: این یک گام بسیار بزرگی برای کشور ما در زمینه دخالت مردم در حکومت بود و تطبیق آنچه که به عنوان قانون مطرح می‌شود، باید مطابق با شرع و خلاف شرع مقدس نباشد.
امام جمعه یاسوج افزود: سه‌شنبه سالروز انفجار بمب اتمی آمریکا در هیروشیما است در این حمله بیش از ۱۶۰ هزار انسان کشته و مجروح شدند این در حالی است که آمریکا که مدعی حقوق بشر است و این روز‌ها در غزه و فلسطین اسرائیل جنایت می‌کند و امریکا حمایت.
آیت الله حسینی با اشاره به روز خبرنگار هم گفت: چهارشنبه هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار است این روز را تبریک می‌گوییم و از تلاش و زحمات خبرنگاران تشکر می‌کنم و خبرنگاران مصلحت و صداقت در بیان را نیز باید مدنظر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار