میزبانی دنا از خشن ترین مسابقه !

رئیس هیئت کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مسابقه دو کوهستان در ارتفاعات دنا و از شهر سی‌سخت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۹ 01 August 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، زریر حسین‌زاده در گفتگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: مسابقه دوی کوهستان گرایش اسکای‌رانینگ از گردنه بیژن و پارکینگ سیچانی به سمت قله حوض‌دال به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقه دوی خشن فردا جمعه ۱۲ مرداد از ساعت ۶ صبح پذیرش خواهد شد گفت: استارت این دو از ساعت ۶:۳۰ صبح زده خواهد شد که در دو ماده آقایان و بانوان در دو رده آزاد ۱۸ تا ۴۴ سال و همچنین ۴۴ سال به بالا یا پیشکسوتان برگزار می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مسابقه طبق آخرین دستورالعمل‌های فدراسیون کوهنوردی برگزار می‌شود تعداد سه نفر از داوران و مدرسین اعزامی از فدراسیون روز گذشته وارد استان شدند و کلاس توجیهی برای داوران اجرا کردند.

حسین‌زاده گفت: امروز هم داوران به همراه نماینده فدراسیون مسیر را پیمایش و علامت گذاری کردند هم اکنون داوران در خط الراس مسیر اسکان پیدا کرده‌اند.

 این مسئول افزود: تعداد دو اکیپ از هلال احمر نیز یکی در سیچانی و دیگری در ورودی مسابقه حاضر شدند تا برای پیشگیری از هرگونه گرمازدگی و یا ارتفاع زدگی امداد لازم را انجام دهند. همچنین با بالگرد نیز هماهنگ کرده‌ایم.

وی در خصوص افراد شرکت کننده گفت: تاکنون ۳۰ نفر شرکت کننده داریم که در این دوی خشن شرکت خواهند کرد اختلاف ارتفاع از مسیر مسابقه تا قله ۱۴۱۰ متر است معمولاً ورزشکارانی در این مسابقه شرکت می‌کنند که آمادگی بالا و تناسب اندام داشته باشند.

وی به تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقه ۲ خشن اشاره کرد و گفت: با تمامی هیئت‌های کوهنوردی جنوب کشور هماهنگ و ابلاغ کرده‌ایم که فردا ۱۲ مرداد هیچ تیم و گروه کوهنوردی به حوض دال صعود نکنند تا بتوانیم به راحتی این مسابقه را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند برای تماشای این مسابقه حضور داشته باشند گفت: به برگزیدگان و نفرات اول هر ماده جوایزی همراه با لوح و مدال تقدیم می‌شود و جهت مسابقات کشوری نیز اعزام می‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار