هشدار هواشناسی برای وقوع گرد و خاک در استان/ شهداد رکورددار گرما در کشور

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بالاترین دما را در کشور داشته است.
کد خبر: ۱۱۷۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵ 30 June 2024

به گزارش تابناک کرمان، امین دریافر امروز ۹ تیرماه درباره وضعیت جوی استان کرمان اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از امروز تا پایان هفته افزایش ابر، وزش باد و گرد و خاک برای اغلب مناطق استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت با وزش باد نسبتاً شدید در استان‌های همجوار، خیزش گرد و خاک و انتقال ریزگرد به استان را خواهیم داشت که منجر به افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به ویژه در مناطق شمالی، شمال غربی و نوار شرقی استان کرمان خواهد شد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی گفت: احتمال اختلال تردد در محور‌های مواصلاتی استان کرمان دور از انتظار نیست و بیشینه میزان گردوخاک طی روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه و در مناطق شمالی، شمال غربی و نوار شرقی استان خواهد بود.

وی افزود: در هفته جدید ضمن افزایش ابر، رگبار پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی به ویژه ارتفاعات این مناطق محتمل است.

دریافر در ادامه اظهار کرد: صبح امروز لاله‌زار با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و روز گذشته شهداد با دمای ۴۹ درجه گرم‌ترین نقطه استان کرمان بود.

دریافر گفت: همچنین صبح امروز شهداد با حداقل دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بالاترین دما را در کشور داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار