کوثر در تاسوعای حسینی به سوگ نشست

شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان کوثر روز تاسوعا در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با به راه انداختن دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداختند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 23 October 2015

امروز خیل ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همراه هیات ها و دستجات سینه زنی با حضور در حسینیه ها و تکایا در غم شهادت مولای خویش به سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.
بیرق های سیاه عزا و چادرهای عزاداری در مساجد، تکایا، معابر و کوچه ها، مقبره امامزادگان بر افراشته شده است.
اهالی روستاهای شهرستان کوثر نیز در تاسوعای حسینی داغدار ماتم ثارالله بوده و مردم این مناطق در تکایا و مساجد مختلف با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته های غم مشغول عزاداری هستند.
روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی با بیان وقایع کربلا مردم را با فلسفه قیام خونین کربلا و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا می کنند.
در آیین های عزاداری سینه زنی و زنجیززنی هیات های عزاداری تاسوعا که از شب گذشته تا بامداد ادامه داشت امت حسینی کوثر در فضای آکنده از حزن واندوه در سوگ مظلومیت شهدای کربلا اشک خون گریستند.
مردم مومن و عزادار این شهرستان همچنین در روز تاسوعا اقدام به طبخ غذای نذری و توزیع آن بین مردم و هیات های عزدارای کردند.
امروز تاسوعای حسینی است ، 1276 سال پیش و در چنین روزی در سال 61 هجری امام حسین(ع) و یاران باوفایش خود را برای یک رویارویی بزرگ و سرنوشت ساز
شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در 85 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار