رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری نخستین اجلاسیه شهدای دانشجو معلمان این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ 11 May 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید سلیمان حسینی نیک روز شنبه ۲۲اردیبهشت، در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این اجلاسیه در راستای دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد، عصر دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه با سخنرانی جابر قادری، استاد دانشگاه از استان قم در سالن شهید ایزدپناه یاسوج با محوریت دانشجو معلمان و همکاری بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.
حسینی نیک با بیان این نکته که استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۴ شهید دانشجو معلم دارد، افزود: با توجه به تعدد امار شهدا، برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاسیه لازم بود که از ابتدا آماری شفاف از تعداد شهدای دانشجو معلم داشته باشیم که نهایتا با پیگیری‌های متعدد آمار دقیق دانشجو معلمان استان احصا شد.
وی گفت: اقدامت مهم دیگری که قبل از برگزاری اجلاسیه انجام شد، دیدار با تک تک خانواده این دانشجو معلمان شهید و گرفتن مستند مصاحبه‌های متفاوت از خانواده، بستگان و همرزمان شهدای دانشجو معلم بود.
حسینی نیک ادامه داد: در این مستند مصاحبه‌ها به ویژگی‌های خاص خانواده‌های این شهدا از جمله در خصوص فرزند پروری توجه خاصی شد که در نتیجه این مستند‌ها مشخص شد که شیوه فرزند پروری بسیاری از خانوادهه‌ای این شهدا شبهات‌های زیادی به هم داشته است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که در این اجلاسیه، برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: تربیت معلم در تراز جمهوری اسلامی برعهده این دانشگاه است که یکی از مقدمات تحقق این مهم فعالیت‌های فرهنگی است.
حسینی نیک تصریح کرد: سرکشی از خانواده شهدای دانشجو معلم، برگزاری کارگاه با موضوع ایثار و شهادت، مقاله نویسی، مستندسازی از آثار شهدا و وصیت نامه شهدا و مصاحبه با خانواده شهدا از مقدمات انجام شده در راستای برگزاری این اجلاسیه بوده است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه وبویراحمد، ادامه داد: در راستا هر چه بهتر برگزار شدن و ارائه تجربیات استان در برگزاری این اجلاسیه، از روسای دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برای حضور در این اجلاسیه دعوت شده است.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه با محوریت دانشجو معلمان برگزار خواهد شد، ادامه داد: هدف از برگزاری این اجلاسیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بخصوص دانشجو معلمان است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دو یادواره شهدای دانشجو معلمان استان را در پردیس‌های خواهران و برادران برگزار کردیم.

چند نکته خاص!
حسینی نیک بیان کرد: این اجلاسیه نخستین اجلاسیه دانشجو معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد و سومین اجلاسیه دانشجو معلمان کشور است.
چند نکته خاص اجلاسیه شهدای دانشجو معلم!
یکی از نکات خاص این اجلاسیه عدم حضور مسئولین دولتی سطح ملی است که حسینی نیک دلیل این کار را دعوت از یک چهره علمی برای متفاوت‌تر برگزار کردن اجلاسیه عنوان کرد و افزود: در این اجلاسیه حاج آقا قادری است.
نکته خاص دیگر این اجلاسیه ساعت برگزاری است که با توجه به آمار ۳۴ شهیدی دانشجو معلمان استان این، اجلاسیه ساعت ۱۵ و ۳۴ دقیقه آغاز می‌شود؛ و نکته خاص آخر مربوط به دعوت از یک مداح معروف کشوری است که به گفته حسینی نیک این دعوت به دلیلی که در پایان اجلاسیه اعلام خواهد شد از طرف این مداح معروف رد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار