ارائه تسهیلات شغلی به زنان روستایی بوشهر

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر از ارائه تسهیلات مشاغل کوچک برای زنان روستایی استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 23 October 2015
تابناک بوشهر: فاطمه دهقانی در نشست با بانوان و فعالین نهادهای مدنی شهرستان عسلویه اظهار داشت: در استان بوشهر در موضوع توانمندسازی آموزشی و ارتقای سطح مشارکت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان گام‌های مثبتی برداشته شده که این مهم در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید محقق شده است.

وی با اشاره به توانمندسازی زنان روستایی در استان بوشهر افزود: روستا به عنوان مهد تولید در سیاست‌های توسعه‌ای دولت اهمیت بالایی دارد و بانوان به عنوان ارکان اساسی که همیشه در اقتصاد دولت اثرگذار بوده‌اند نقشی دوچندان دارند، لذا برای رسیدن به این خواسته و تحقق این هدف، دولت هم طرح‌هایی نظیر طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در مناطق روستایی را تدوین کرده که هدف اصلی آن توانمندسازی روستاییان در حوزه اقتصادی است.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر از ارائه تسهیلات مشاغل کوچک برای زنان روستایی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی در استان بوشهر از جمله برنامه‌هایی است که اجرایی شده و می‌تواند زمینه اشتغال بانوان و ارتقاء سطح اقتصادی خانوارها را فراهم کند.

دهقانی تصریح کرد: در کنار این موضوع، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همرا با نیازسنجی خاص هر منطقه نیز از دیگر برنامه‌های مهمی است که با تدبیر استاندار محقق شده که در این آموزش‌ها، نگاه ویژه‌ای به بانوان شده است.

وی یادآور شد: در کنار آموزش‌ها و ایجاد اشتغال برای بانوان، نیاز است تدابیری هم در سطوح منطقه‌ای و استانی برای بازار فروش محصولات بانوان فراهم شود که تلاش‌های خوبی نیز در همین راستا انجام گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر تبیین کرد: در بحث سلامت نیز در استان بوشهر گام‌های اساسی برداشته شده و به ویژه در راستای ارتقای سلامت بانوان به عنوان رکن سلامت خانواده کارهای مهمی انجام شده است.

دهقانی بیان کرد: پرداخت بیش از 90 درصد هزینه بیماران از طریق یارانه دولتی موجبات کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی شده که رضایتمندی عمومی را از خدمات دولت در پی داشته است.

وی تأکید کرد: در استان بوشهر نیز طرح‌های ویژه‌ای شروع شده که غربالگری سرطان سینه از فروردین ماه امسال آغاز شده که گامی در پیشگیری از این بیماری است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار