فرماندار کنگاور: شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز رعایت شود

فرماندار کنگاور با بیان اینکه باید از ظرفیت نوروز برای معرفی و توسعه شهرستان استفاده کرد، بر لزوم رعایت شئونات ماه مبارک رمضان در ایام نوروز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۵۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷ 18 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «ایرج صادقی» روز یکشنبه در جلسه دومین جلسه‌ ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر شهرستان کنگاور، اظهار کرد: برای استقبال از ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید و عید نوروز باید با هم افزایی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: جنس نوروز تحول است لذا باید برنامه های ما هم تحولی باشد هنر ما این است که نوروز و ماه مبارک رمضان را تلفیق کنیم و شیرین ترین نوروز را داشته باشیم و تصویری شکل گیرد که ماه مبارک رمضان نوروز امسال را شیرین تر کند.

فرماندار کنگاور گفت: مهمان نوازی، مهربانی و رفتار خوب و مردمداری کنگاوری‌ها باید در کاسب و پلیس و عوامل دست اندرکار در سفرهای نوروزی غالب و مشخص باشد در عین حال اینکه هر بخش باید وظیفه قانونی خود را اخلاق مدارانه اجرا کند.

صادقی با اشاره به پیشینه تاریخی و مذهبی غنی شهرستان کنگاور به عنوان شهر تمدن و تدین، تصریح کرد: سالهاست کهن شهر کنگاور با قدمت تاریخی و مذهبی مورد توجه گردشگران و هم‌وطنان است که امسال تلاش می‌کنیم برنامه‌های متفاوتی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه باید با همدلی و انسجام در سطح شهرستان برای رفع نیاز مسافرین نوروزی تلاش شود، افزود: اماکن رفاهی دارای شرایط مناسب و زیرساخت‌های لازم جهت خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی مورد توجه قرار گیرد.

صادقی تصریح کرد: برای ارج نهادن به جایگاه نماز و نمازگذار، اماکن رفاهی بین‌راهی باید مکان مناسبی را برای این منظور و خدمات دهی به نمازگزاران در نظر بگیرند.

در ادامه «جوادعظیمی» رییس اداره میراث فرهنگی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی، مهمترین وظایف ادارات عضو ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی را بازگو و تاکید کرد: همه ادارات عضو ستاد سفر بر ایجاد محیطی پر طروات و نشاط برای مسافران نوروزی و گردشگران همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

کنگاور با ۱۲۰ اثر ثبت شده ملی در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد که معبدآناهیتا به عنوان بزرگترین تک بنای سنگی کشور در مرکز این شهر واقع شده است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار