به مناسبت گرامیداشت یوم الله فجر و یاد و خاطره سردار جانباز سید خلیل میراسماعیلی برگزار شد : 

مسابقات پرس سینه رودبار قصران

به مناسبت چهل و پنجمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و یاد و خاطره سردار جانباز سید خلیل میراسماعیلی مسابقات پرس سینه رودبار قصران در ورزشگاه شهدای میگون با استقبال ورزش دوستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 16 February 2024
 
مسابقات پرس سینه رودبار قصران
 
این مسابقات با حضور بخشدار رودبارقصران، شهردار،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اوشان فشم میگون، معتمدین شهر اوشان فشم میگون شمشک و دربندسر،مسئولین واحد های مالی، روابط عمومی، تربیت بدنی و فرهنگی شهرداری، فرمانده بسیج کمیل ابن زیاد، فرزندان زنده یاد سردار جانباز سید خلیل میراسماعیلی و هیئت بدنسازی و با تلاش شهرداری ، شورای اسلامی شهر ، اداره ورزش و جوانان رودبار قصران و هیئت بدنسازی با شرکت ۴ تیم از اوشان، فشم ،میگون و پردیس برگزار گردید که تیم اوشان با رکورد بالاتر در مجموع قهرمان مسابقات شد. 
 
مسابقات پرس سینه رودبار قصران
 
در پایان نیز نفرات برتر مدال های خود را دریافت نمودند و تیم های اوشان ، میگون و فشم به ترتیب در جایگاه اول تا سوم ایستادند. 
 
شایان ذکر است از فرزندان مرحوم سردار جانباز سید خلیل میر اسماعیلی با اهدا لوح تقدیر به عمل آمد.
 
عضو شورای اسلامی شهرستان شمیرانات بیان نمود :
 
سنت دیرینه مردمان کهن شهر رودبار قصران برگزار می شود.
 
محسن میگونی از آئین همه ساله پخت سمنو با قدمتی بیش از یک قرن که هر سال برگزار می گردد خبر داد.
 
مسابقات پرس سینه رودبار قصران
 
عضو شورای اسلامی شهر اوشان فشم میگون ضمن اشاره به این موضوع تشریح نمود :همه ساله اغلب در فصل پایانی سال پخت سمنو که نذر ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد با آداب خاصی طی ۲۴ ساعت پخته و ادا می شود و در بین مردم رودبار قصران رواج داشته و از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که در مساجد و حسینه های سطح شهر انجام می گردد.
 
 
لازم بذکر است که این آئین بصورت یک اصل فرهنگی درآمده و بسیاری از افراد با ادا نمودنش به آرامش می رسند و بعنوان یک میراث فرهنگی آن را حفظ کرده اند.
 
 
انتهای رپرتاژ آگهی/
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار