در ارزیابی های صورت گرفته ؛

هرمزگان رتبه عالی به لحاظ عملکرد دولت در استان را دریافت نمود

تابناک هرمزگان- سرپرست فرمانداری بندرعباس با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر و قدردانی از همه کسانی که در سفر هیئت دولت همکاری کردند و پای کار بودند گفت :در ارزیابی‌های صورت گرفته در مجموع سفر ریاست محترم جمهور به استان و عملکرد دولت در استان ،هرمزگان رتبه عالی را دریافت نمودو رئیس‌جمهور نیز قول دادند که در بهار سال 1403سفر دیگری به استان داشته باشند و طرح‌های باقی‌مانده را افتتاح نمایند.
کد خبر: ۱۱۵۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ 16 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  حبیب بهادری در شورای اداری فرمانداری بندرعباس افزود: در سفر رییس جمهور به استان در مجموع بیش‌از 1200 پروژه به ارزش 105 همت به بهره‌برداری رسید که از همه مدیران تلاشگر جای تشکر و قدردانی دارد.

 وی ادامه داد: قدردان مردمی هستیم که در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن با وجود همه گله‌مندی‌ها و کاستی‌هایی که وجود داشت حضوری پرشور داشتند و عهد ، پیمان ، وفاداری و پای‌بندی به نظام را به منصه ظهورگذاشتند و این مساله  وظیفه ما رادو چندان می‌کند.

سرپرست فرمانداری بندرعباس تاکید کرد: برای خدمت به مردم راهی جز کار و تلاش نیست تا شکرگزار وجود مردم باشیم.

بهادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رومجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت:چیزی کم‌تر از 20 روز به انتخابات باقی مانده است و تبلیغات رسمی  نامزدهای انتخاباتی خبرگان رهبری آغاز شده است .

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات با وجود تبلیغات گسترده دشمن مبنی بر اینکه تعدادکمی داوطلب انتخابات مجلس خواهند شد ،افزایش چشمگیری را شاهد هستیم گفت: تاکنون مجموعاً 66 نفر از 114 متقاضی با سلایق و از طوایف مختلف تأیید صلاحیت شدند و 3 اسفندماه تبلیغات رسمی آنها آغاز خواهد شد این در حالی است که در دور گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها 21 نفر واجد اخذ رای در انتخابات بودند.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با اشاره به اینکه بر اساس آنچه رهبری فرمودند" هر کسی که دارای مخاطب است باید نسبت به مشارکت حداکثری اقدام نماید" تصریح کرد:یکی از راههای جذب مشارکت، تبلیغ دستاورد های نظام و انقلاب است که از مدیران تقاضا داریم برای تبیین دستاورد های نظام و انقلاب تلاش نمایند .

بهادری از ارسال بسته های تبلیغاتی برای جذب حداکثری به مدیران خبر دادو گفت :  مدیران نسبت‌به ارایه این بسته ها و اطلاع رسانی موضوع  به مردم در سر درب ادارات اقدام  نمایند.

وی با تذکر به مدیرانی که در ستاد های انتخاباتی فعالیت‌ می نمایند افزود :کارمندان خارج ساعت اداری آزادند در ستاد های انتخاباتی داوطلبین فعالیت کنند اما حضور مدیران و جهت گیری آنها به نفع داوطلب خاصی تخلف محسوب می شود که مدیران باید رعایت کنند تا سوءتفاهمی پیش نیاید.

بهادری با تاکید بر اینکه همه 66 نفر کاندیدا مثل هم هستند ودولت نیز در انتخابات هیچ گزینه‌ای ندارد و تمام تلاش دولت بر مشارکت حداکثری و ایجاد یک انتخابات سالم است  گفت :  بر اساس ماده 13قانون انتخابات ،تمام امکانات نظام جمهوری اسلامی ایران در همه ارکان از نیروهای مسلح گرفته تا دستگاه‌های اداری بایستی برای انتخابات پای کار بیایندو فرمانداری نیز به‌عنوان برگزارکننده و مجری انتخابات است.

وی همچنین خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف با عوامل اجرایی انتخابات شد.

سرپرست فرمانداری بندرعباس همچنین خواستار اجرای طرح علم‌دار  و سرکشی از خانواده معزز شهدا تا پایان بهمن ماه توسط دستگاههای اجرایی شد.

 حبیب بهادر از در اختیار قرار دادن امکانات دولتی و عمومی به همه داوطلبین به صورت یکسان  برای تبلیغات در زمان قانونی آن خبر داد.

سلامت و امنیت خط قرمز انتخابات است

دادستان بندرعباس نیز در شورای اداری شهرستان بندرعباس گفت: سلامت و امنیت خط قرمز ما در انتخابات است و هیچ‌گونه تخطی و قانون‌گریزی در انتخابات را تحمل نخواهیم کرد.

عارف اکبری افزود :  برای ما 66 نفر کاندیدا هیچ فرقی نمی‌کنند چه کسانی که اولین‌بار است وارد رقابت می شوند و چه کسانی که چندمین بار است در این رقابت شرکت می کنند ،عدالت، سلامت و امنیت انتخابات اقتضا می‌کند که با همه یکسان رفتار کنیم و در تمام موارد چه تبلیغات و چه امکاناتی که در اختیار داوطلبین قرار می‌گیردباید به عدالت و مساوات رفتار شود.

 وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه در بروز از تخلفات در انتخابات مهم است .در قانون مصوب 1402 کاندیداها می‌توانند از فضای مجازی برای تبلیغات استفاده نمایند که پیچیدگی های خاص خود را دارد باید در این رابطه درگاه ها و رؤسای ستادها  از طرف داوطلبین مشخص و اعلام  شود. لذا در بحث پیشگیری بهترین  اقدام آگاه سازی است.

دادستان بندرعباس بیان کرد: در حوزه انتخاباتی خود اقدامات پیشگیرانه را آغاز کنید اطلاع‌رسانی در خصوص تخلفات و مجازات‌ها صورت گیرد.  زیرا برخی از جرایم  حتی سبب ابطال صندوق رأی می شود.

 وی ادامه داد: یکی از مسایل مهم این است که قانون انتخابات مطالعه شود تا بدانید کجا جرم ؟وکجا تخلف صورت گرفته است ؟

اکبری همچنین خواستار همکاری صددرصد  عوامل اجرایی و مدیران با نیروهایی امنیتی علی‌الخصوص  فرا جا شد و گفت : تنها نیرویی که می‌توانید از تجربیات آنها در زمینه امنیت استفاده نمایید نیروهای فراجا هستند.

وی تاکید کرد: ما مسئول هستیم که انتخابات با امنیت و سلامت کامل برگزار شود.

 دادستان بندرعباس تاکید کرد: تبلیغ برای هر کاندیدا از طرف مدیران باعث انفصال آنها از خدمت از 6 ماه تا یک یک‌سال خواهد شد.

 عارف اکبری تصریح کرد: تصمیم ما در مجموعه قضایی تسریع در رسیدگی به پرونده‌های انتخاباتی و اعلام نتیجه به مردم و اعمال حداکثر مجازات پیش‌بینی‌شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت‌به سلامت  انتخابات دغدغه مند هستند گفت : مدیران غفلت نکنید و وارد  بازی داوطلبین نشوید تا یک رقابت سالم انتخاباتی  برگزار شود.

وی ادامه داد:  برخی سازمان‌ها ظرفیت‌های نیروی انسانی بالایی دارند و یا امکانات زیادی دارند به‌عنوان مثال شهرداری دارای امکانات زیادی  است که آنها را در مجرای قانونی و با عدالت ، مساوات و با نظارت هیئت نظارت به کاندیداها برای تبلیغات واگذار  نماید.  

دادستان بندرعباس نظارت در مجموعه تبلیغات را بسیار جدی دانست و گفت : نباید هیچ داوطلبی ازامکانات دولتی خارج از قانون برای خود استفاده کند .

 

انتخابات یک حرکت جمعی و مربوط به تقویت نظام است

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست با بیان اینکه فرآیند انتخابات دو بال اجرایی و نظارتی دارد گفت : برای هر کدام از ما قانون وظایفی را مشخص کرده  است که باید به درستی به آن عمل نماییم.

حجت الاسلام لبخندان افزود : قانون برای ما دو وظیفه  تعیین نموده یکی تعیین صلاحیت داوطلبین که وظیفه‌ ای سخت و کاری دقیق است و دیگری حراست از رأی مردم . زیرا  رأی مردم حق‌الناس است و باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و در فرآیند انتخابات طوری عمل کنیم و بستر کار را طوری فراهم نماییم که تمام مردم با اطمینان در انتخابات شرکت نمایند.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انتخابات یک حرکت جمعی و مربوط به تقویت نظام است گفت :همه باید برای سلامت انتخابات تلاش کنیم تا فرآیند انتخابات در مسیر صحیح خود حرکت کند .

حجت الاسلام لبخندان بیان کرد : هر کدام از مدیران برای شفاف سازی، ایجاد انگیزه و تشویق برای شرکت بیشتر در انتخابات  نیاز به نیروهای متخصص داشته باشد ما می توانیم این امکان را برای آنها فراهم نماییم .

وی  با تاکید بر اصل بی طرفی گفت : هر کس هر استعدادو هر امکاناتی که در اختیار دارد برای شرکت حداکثری مردم باید به‌کار گیرد .

حجت الاسلام لبخندان افزود : باید به مردم اطمینان دادکه انتخابات در سلامت کامل برگزار می‌شود واز صندوق رأی همان بیرون می‌آید که مردم در آن انداخته‌اند.

 رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن تمام قوای خود را بسیج کرده تا نگذارد این انتخابات به سلامت برگزار شود و این توطئه‌هایی که صورت می‌گیرد باعث می‌شود که کار من و شما حساس‌تر شود و ما باید در برابر همه هجمه های دشمن با هوشیاری  مقابله کنیم تا این انتخابات به سلامت برگزار شود.

انتهای پیام//

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار