۵۱ دستگاه خودروی جدید آتش‌نشانی به ناوگان بنادر اضافه شد

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در یکسال گذشته ۵۱ دستگاه خودرو جدید آتش‌نشانی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورو و ۱۰ میلیارد تومان به ناوگان بنادر کشور اضافه شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱ 15 February 2024

به گزارش تابناک بوشهر، عبدالله جعفری ظهر امروز در همایش HSE بنادر و صنایع وابسته کشور در بوشهر با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی نقش بسیار مهمی در رونق دریایی و اقتصاد کشور دارد اظهار داشت: ایمنی یکی از موضوع‌های مهم در فعالیت‌های دریایی و حمل نقل این حوزه محسوب می‌شود و مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات متعددی در این زمینه برای ارتقا وضعیت ایمنی بنادر و تاثیرگذاری بر ایمنی حمل و نقل و جابجایی کالا اجرا کرده که از جمله آن‌ها برگزاری سمینار، همایش و نشست‌های تخصصی است.

وی با اشاره به تجهیز بنادر به امکانات جدید آتش‌نشانی در راستای ارتقا ایمنی بنادر خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته ۵۱ دستگاه خودرو جدید آتش‌نشانی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون یورو و ۱۰ میلیارد تومان به ناوگان بنادر کشور اضافه شد.

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در بخش قرارداد‌های آتش‌نشانی و توسعه راهبری ایمنی افزون بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری سرمایه‌گذاری و به تفکیک در بین بنادر کشور تقسیم شده است.

جعفری ادامه داد: در بخش HSE نیز کد‌هایی ۹ گانه وجود دارد که در سازمان بنادر و دریانوردی و همه بنادر کشور افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار بودجه به معاینات پزشکی کارگران، ارزیابی عوامل زیان‌آور و موضوع‌های مرتبط با محیط زیست اختصاص داده شد که این نشان از عزم سازمان بنادر برای داشتن بنادری ایمن، سالم‌تر و دوستدار محیط زیست است.

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر توسط سازمان بنادر و دریانوردی حوادث منجر به فوت کاهش ۳۰ درصدی داشته که این نشان از ارتقا ایمنی بنادر کشور است.

وی عنوان کرد: با این وضعیت صاحبان کالا و شرکت‌های مرتبط می‌توانند با خیالی آسوده کالا‌های خود را با استفاده از ظرفیت موجود در بنادر جابجا کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: دومین همایش HSE بنادر و صنایع وابسته در این اداره کل با حمایت شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا با استقبال بسیار خوب فعالان عرصه دریایی و بندری برگزار شد.

محمد شکیبی نسب افزود: یکی از ارکان اصلی توسعه در بنادر استان بوشهر بحث ایمنی است که با توجه ویژه به مقوله ایمنی بنادر استان برای پنجمین سال متوالی اداره کل بنادر و دریانوردی به رتبه برتر در حوزه ایمنی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تداوم این موفقیت ارزشمند حاصل تلاش‌های شبانه روزی کارکنان اداره کل و کلیه شرکت‌های زیرمجموعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار