آیت الله مجتهد شبستری در همایش آمران به معروف و ناهان از منکر:

امام حسین(ع) تمام زندگی اش را فدای اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر کرد/ ایران اسلامی تبدیل به یک ابر قدرت شده است

به گزارش تابناک تبریز آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهان از منکر، ابراز داشتند: هرکسی که برای خدا تلاش و مجاهدت نماید، خداوند هم یاری رسان او خواهد بود و او را نصرت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳ 18 October 2015

به گزارش  تابناک تبریز  آیت الله محسن مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهان از منکر، ابراز داشتند: هرکسی که برای خدا تلاش و مجاهدت نماید، خداوند هم یاری رسان او خواهد بود و او را نصرت خواهد کرد.

ایشان، با طرح سئوالی مبنی بر چگونگی کمک رسانی به دین خدا، گفتند: نصرت زبانی، مالی و جانی از جمله کمک ها به دین خداست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی، افزودند: تذکر زبانی و امر به معروف و نهی منکر بسیار اثر بخش بوده و باید تبدیل به یک فرهنگ شود و هیچ گونه هزینه مالی ندارد. اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء شود جلوی بسیاری از بدی ها و منکر ها گرفته خواهد شد.

ایشان، خاطرنشان کردند: نتیجه امر به معروف و نهی از منکر در دراز مدت اثر بسیار مطلوبی دارد و نباید بلافاصله پس از این که به این واجب شرعی عمل کردیم و دیدیم که اثری ندارد، مایوس شویم. بدون هیچ گونه ترس و نا امیدی باید نسبت به احیاء این مهم اقدام کرد.

آیت الله مجتهد شبستری، با طرح این سئوال که با وجود این که تمام آسمان ها و زمین و تمام قدرت ها در اختیار خداوند متعال قرار دارد، چه نیازی به کمک ما است؟، پاسخ دادند: خود خداوند هیچ نیازی به کمک ندارد ، اما دین خدا با یاری انسان ها احیاء می شود و خدای متعال اینگونه صلاح دیده است که توسعه و بقاء دین به توسط خود مردم صورت گیرد و این یک امتحان بزرگ الهی است.

ایشان با بیان اینکه، تمکن در زمین شرایط یاری دین خدا را هموار می سازد، گفتند: پیروزی انقلاب اسلامی مصداق تمکن بر زمین است، به حول و قوه الهی، کشور قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند و امروز می توان گفت ایران اسلامی تبدیل به یک ابر قدرت شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این پرداخت زکات از دیگر موارد نصرت دین خداست، گفتند: متاسفانه آن مبلغی که کمیته امداد و بهزیستی به نیازمندان و فقراء پرداخت می کنند کفاف هزینه آن ها را نمی دهد و دولت هم بودجه کافی ندارد، لذا رسیدگی به نیازمندان و فقراء متوجه مردم بوده و جزو موارد نصرت دین خداست.

ایشان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، گفتند: اگر مردم ببینند که اگر به حرامی مرتکب شوند، مردم می بینند و اعتراض می کنند، ارتکاب به معصیت کاهش می یابد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تاکید کردند: اگر این مهم متروک شود، زمینه ارتکاب سایر معاصی در جامعه فراهم خواهد شد.

ایشان، افزودند: حضرت امام خمینی (ره) در شرایط امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر عملی وظیفه دولت است.

نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی، بیان کردند: متاسفانه حجاب در بیمارستان ها، ادارات، دانشگاه ها، مراکز و نهاد های مختلف مورد بی توجهی قرار می گیرد. مدیران و مسئولان، در این مساله جلوگیری از بدحجابی و بی حجابی هستند. حجاب یکی از ضروریات اسلام است، باید برنامه ریزی کرد و عمل کرد.

ایشان، اضافه کردند: بی اعتنایی به ارباب رجوع یک منکر است که باید متوقف شود. احترام مراجعه کنندگان ضروری و لازم است.

حضرت آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه حضرت امام باقر(ع) می فرمایند :اگر امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود، ضمانتی برای اجرای سایر احکام نخواهد بود، گفتند: امام حسین(ع) خودش را، اهل بیتش را، خانواده اش را، اصحابش را و فرزند شیر خواره اش را در راه امر به معروف و نهی از منکر فدای اسلام کرد.

ایشان در خاتمه، تاکید کردند: احیای امر به معروف و نهی از منکر یک بسیج و عزم عزم ملی می خواهد.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار