فرماندار شهرستان آبدانان:

حفر نیمی از تونل کبیرکوه

فرماندار شهرستان آبدانان گفت: نیمی از تونل کبیرکوه تا پایان سال حفر می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 12 October 2015
فرماندار شهرستان آبدانان گفت: نیمی از تونل کبیرکوه تا پایان سال حفر می شود.

به گزارش تابناک ایلام، مجید عسگری اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۵۸۰ متر از بدنه تونل اصلی و ۱۲۰ متر از تونل فرعی کبیرکوه آبدانان حفر شده و امیدواریم تا پایان سال جاری نیمی از تونل حفر شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۷۰۰ متر از تونل کبیرکوه حفر شده، تصریح کرد: تونل کبیرکوه آبدانان در مجموع با پنج هزار و ۳۰۰ متر تونل اصلی و انحرافی یکی از تونل های بزرگ در سطح کشور است.

فرماندار آبدانان گفت: در سال جاری و در مجموع، میزان ۵۰۰ میلیارد ریال قراراد جدید منعقد شده که برای قرارداد دوم حفر تونل از سمت آبدانان که یک هزار متر است، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال و مبلغ ۳۴۰ میلیارد ریال برای جاده دسترسی و شروع کار پیمانکار از سمت دره شهر در نظر گرفته شده بود که خوشبختانه کار حفر تونل کبیرکوه از سمت آبدانان به خوبی پیش می رود.

عسگری با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان آبدانان میان دو کوه دینارکوه و کبیرکوه و بن بست اقتصادی و جغرافیایی این شهر، اظهار کرد: با بهره برداری از این تونل، ضمن حضور سرمایه گذاران بخش اقتصاد در شهرستان، ۲۵۰ پیچ خطرساز گردنه کبیرکوه بین شهرستان های آبدانان و دره شهر حذف می شود و حد فاصل ۳۵ کیلومتری آبدانان به دره شهر به ۲۰ کیلومتر کاهش می یابد.

تونل کبیرکوه آبدانان در ضلع شرقی و با فاصله‌ پنج کیلومتری از مرکز شهر آبدانان با مجموع پنج هزار و ۳۰۰ متر تونل اصلی و انحرافی، یکی از پروژه‌های مهم و مطالبه مردمی این شهرستان است که در اردیبهشت‌ماه سال ۸۹ کلنگ احداث به زمین زده شد و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ متر از بدنه تونل اصلی و تونل های انحرافی حفر شده است.

با توجه به نقش مهم و سازنده این تونل در کاهش بار ترافیکی کریدور غرب، مرکز و شمال غرب کشور به جنوب و راه تردد جدید زوار عتبات عالیات از مرکز و غرب کشور، از اهمیت والایی برخوردار است.

شهرستان ۵۰ هزار نفری آبدانان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد./پ

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار