مشارکت بیش از3هزارنفردرطرح تربیت حافظان قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: 3 هزار و 553 نفر از استان همدان همزمان با سراسر کشور در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت می ‌کنند.
کد خبر: ۱۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 06 March 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: 3 هزار و 553 نفر از استان همدان همزمان با سراسر کشور در طرح تربیت حافظان قرآن شرکت می ‌کنند.

به گزارش فارس، رضا حاجی ‌زین ‌العابدینی در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره به سه ویژه برنامه اداره کل اوقاف استان اظهار داشت: نخستین طرح ویژه اداره کل اوقاف برگزاری آزمون پایانی طرح تربیت حافظان قرآنی در روز 15 اسفند در هشت شهرستان استان است.

وی با بیان اینکه آزمون تربیت حافظان قرآنی در 11 رشته و گروه انجام می ‌شود که از حفظ 30 جزء تا یک جزء را شامل می ‌شود، گفت: در طرح تربیت حافظان قرآن 3 هزار و 553 نفر از استان همدان همزمان با سراسر کشور شرکت دارند.

اجرای طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: استان همدان در طرح تربیت حافظان قرآنی رتبه هشتم کشور را داراست که امیدواریم این طرح را در سال جاری نیز به خوبی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در سال جدید عنوان کرد: این طرح که چند سال است به منظور استقبال از مسافران نوروزی توسط اوقاف در بقاع متبرکه استان برگزار می ‌شود موفق بوده است.

حاجی ‌زین ‌العابدینی یادآور شد: طرح آرامش بهاری در استان همدان در 60 بقعه متبرکه برگزار می ‌شود که در همه این بقعه ‌ها سفره هفت ‌سین مزین به هفت نام حضرت زهرا(س) پهن خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به سال جدید، رسیدگی و نظافت امامزادگان و بقاع متبرکه را در دستور کار داریم تا نقایص و مشکلات را برای سال جدید رفع کرده و از مسافران نوروزی استقبال کنیم.

برپایی خیمه‌ های معرفت در قالب طرح آرامش بهاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری طرح خیمه ‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در این خیمه ‌ها پاسخگویی به شبهات، غرفه حجاب و عفاف، نقاشی و ...ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری غرفه ‌های خیمه های معرفت در بقاع متبرکه استان همدان ایجاد خواهد شد.

حاجی ‌زین ‌العابدینی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز اداره اوقاف استان این آمادگی را دارد در صورت لزوم مسافران نوروزی را در مکان‌ هایی که امکان آن هست، اسکان دهد.

اسکان مسافران نوروزی در بقاع متبرکه همدان

وی با بیان اینکه ویژه برنامه سوگواری یاس نبوی از دیگر برنامه‌ هایی است که در تعطیلات نوروز در دست اجراست، ابراز کرد: این برنامه به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا داریم، گفت: در روز شهادت ایشان نیز یک برنامه متمرکز چهارم فروردین ماه، بعد از نماز مغرب و عشا در امامزادگان استان برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار