آغاز نخستین یادواره شهدای سادات در شیراز و رونمایی از تابلوی «ندیم دل»

يادواره شهداي سادات کشور در شيراز آغاز به کار کرد و در آن از تابلوی «ندیم دل» مزین به اسامی 14 معصوم و بیش از 14 هزار شهید استان رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۴ 06 March 2015
نخستین یادواره شهدای سادات کشور با عنوان «نسل کوثر» صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز آغاز شد .
سردار غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر فارس گفت: محور این همایش شهید محراب، آیت‌الله دستغیب ، سیّدالشهدای سادات استان فارس است.
استان فارس 838 شهید سادات را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
برگزاری مسابقه های ورزشی، تشکیل جلسه هماهنگی، برپایی نمایشگاه در پارک آزادی، پیش یادواره در محله های مختلف و راه اندازی سامانه پیامکی از دیگر برنامه های جانبی این یادواره است.
از 383 شهید سادات فارس، 253 شهید مربوط به شهرستان شیراز و 24 شهید نیز فرمانده هستند که در جنگ تحمیلی حضور فعال داشته و در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کرده و به فیض شهادت نائل شده اند.به گفته سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس، تابلوی « ندیم دل » در ابعاد 118 در 80 سانتی متر، مزین به اسامی 14 معصوم و 14 هزار و 623 شهید استان، 1048 بقعه متبرکه فارس است.
این تابلو توسط هنرمند شیرازی سید مهدی میر عظیمی به مدت سه سال نگاشته شده است که نسخه نفیس آن با استفاده از هنر هنرمندان تجسمی شیرازی تهیه می شود.
این مراسم با حضور بزرگان، علما و مسئولان کشوری و استانی بویژه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور،آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مطهر احمدی و محمدی (ع) و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، استاندار فارس و سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار