زندگی در دنیای خوابگاهی/یاداشت اختصاصی هما خوزستان/افشار پرویزی بابادی

کد خبر: ۱۰۷۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 01 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

دنیای دانشجویی هم عالمی دارد، محصلان برای تحصیل و وارد اجتماع شدن راهی دانشگاه می‌شوند، کوله بار علم و دانش را بر دوش می‌گیرند و راهی مراکز آموزشگاهی می‌شوند.

زندگی دانشجویی شیرینی‌های خاص خود را دارد، دانشجویان خوابگاهی از خانواده‌ها جدا می‌شوند و راهی شهر‌های محل تحصیل خود می‌شوند آن‌ها برای اسکان به خوابگاه‌های دانشجویی معرفی می‌شوند. تا در زمان تحصیل آن‌ها خانواده‌ها از مکان استراحت و زندگی آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشند.

زندگی در اتاق‌های کوچک و مرتب برای تعداد مشخصی از افراد، مستقل شدن و اجتماعی شدن، همه و همه در این چند سال تحصیل برای آن‌ها رخ می‌دهد، هر کس اخلاق و عادت خودش را دارد و افراد در این خوابگاه‌ها بایکدیگر آشنا می‌شوند و تحت تاثیر اخلاق و رفتار یکدیگر قرار می‌گیرند.

در خوزستان دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، علوم پزشکی جندی شاپور، فنی و حرفه ای، فرهنگیان اهواز، دانشگاه آزاد و ... خوابگاه دانشجویی دارند و به منظور رفاه حال دانشجویان هر ساله سعی در ارتقای تجهیزات خوابگاهی و نوسازی و بهسازی آن‌ها دارند.

راحتی زندگی در خوابگاه‌ها به امکانات و شرایط خوابگاه‌ها بستگی دارد، گذشت در زندگی خوابگاهی حرف اول را می‌زند، باید در محیطی که در اختبار دانشجویان قرار می‌گیرند برای آسایش و رفاه همه محقق شود، و به کسی سخت نگذرد، چرا که دوری از خانه و خانواده مشکلات خاص خود را دارد.

صبر و حوصله و انصاف بچه‌های خوابگاهی بیشتر می‌شود، می‌توانند به هم کمک کنند. جزوه‌ها و کتاب‌های درسی همیشه در دسترس است و کسانی که از نظر درسی در سطحی بالاتری قرار دارند می‌توانند وقتی را برای رفع اشکال بقیه اختصاص بدهند.

دانشجویان در خوابگاه‌ها همواره برای حل مشکلات یکدیگر پیشقدم می‌شوند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، یاد گرفتن راه و رسم درست زندگی در خوابگاه‌ها از مواردی است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار