وزیر کشور در تشییع جان باختگان منا در مشهد :

هشدار رهبر انقلاب، سعودی‌ها را وادار به عذرخواهی کرد

وزیر کشور با بیان اینکه پیش از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، سعودی‌ها حتی بابت فاجعه منا عذرخواهی هم نکردند، گفت: پس از سخنرانی و هشدار ایشان به آل‌سعود، فضای همکاری برای انتقال پیکر جانباختگان و پیگیری این موضوع بیشتر شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 04 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تشییع پیکر جانباختگان حادثه منا در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: حادثه منا در روز عید قربان رخ داد و در روز عید مردم عزیز ایران و خانواده‌های این عزیزان را به حزن و اندوه و ماتم نشاند.

وزیر کشور با تسلیت این ضایعه بزرگ افزود: در حال حاضر اولویت نخست ما انتقال تمام پیکرهای جانباختگان به ایران بوده که عمده کار آن انجام شده است، اولویت دوم ما ورود تمام زائران به خاک جمهوری اسلامی ایران و اولویت دیگر ما نیز این است که دولت ایران و وزارت امور خارجه با جدیت پیگیر موضوع فاجعه منا باشد.


وزیر کشور با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران بعد از فاجعه منا پیگیری‌های لازم را انجام داد، گفت: با وجود پیگیری‌های ما متاسفانه حکام عربستانی به هیچ وجه جواب مناسبی به دولت جمهوری اسلامی ایران نداده و کمکی به ما در این موضوع نمی‌کردند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک موضوع فاجعه منا را در تمامی جلسات مطرح کردند و ستاد ویژه‌ای به منظور پیگیری این حادثه در دولت تشکیل شد.

رحمانی‌فضلی گفت: باید همگان بدانند که ما هیچگاه فاجعه منا را فراموش نمی‌کنیم و ان‌شاءالله این موضوع به محور وحدت مسلمانان برای اداره حرمین شریفین تبدیل شود.

وزیر کشور تاکید کرد: مردم و خانواده‌های جانباختگان حادثه منا بدانند دولت مصرانه به دنبال احقاق حق همه آنها بوده و نگاه همه مسئولان کشور تکریم این عزیزان و خانواده‌های آنان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار