وضعیت هوا و دمای مازندران و کشور تا هفته آینده+ جدول

پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر این مناطق با بارش باران و کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و گلستان همراه است
کد خبر: ۱۰۴۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸ 20 April 2022

 به گزارش تابناک مازندران، اداره کل هواشناسی آخرین وضعیت جوی و متوسط دمای استان مازندران را تا هفته آینده پیش بینی کرد .

وضعیت هوا و دمای مازندران و کشور تا هفته آینده+ جدول
 

بر اساس این گزارش ، اداره هواشناسی از بارش باران و رعد و برق در 13 استان و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی با افزایش طول موج دریای خزر خبر داد.
 کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛ در مناطقی از شمال غرب، غرب، استان‌های قزوین و البرز بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد.
کبری رفیعی گفت: گیلان و غرب مازندران نیز امروز بعد از ظهر با بارش پراکنده و وزش باد همراه است. در دیگر مناطق کشور جوی آرام با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در آذربایجان شرقی و اردبیل و استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های همدان، مرکزی، لرستان، قم، ایلام، جنوب غرب کشور و استان‌های اصفهان و شمال استان فارس (فردا) پنجشنبه گاهی بارش باران و رعد و برق روی می‌دهد.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر این مناطق با بارش باران و کاهش نسبی دما در گیلان، مازندران و گلستان همراه است.
رفیعی افزود: در روز جمعه ادامه بارش‌ها را در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، شمال اصفهان و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی گفت: امروز و فردا استان‌هایی که در نوار غربی کشور قراردارند، غبار آلود خواهد بود.
وی افزود: آب‌های دریای خزر از فردا مواج و متلاطم می‌شود که این افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی به یک و نیم متر نیز خواهد رسید، فعالان دریایی در این مناطق توجه داشته باشند که احتمال آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک و احتمال خسارت به تور‌های صیادی و تاسیسات دریایی وجود دارد.
رفیعی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و حداکثر دما در تهران 28 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسیدکه در مقایسه با دیروز پنج درجه افزایش خواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار