راه‌اندازی‌دستگاه‌فوق‌تخصصی‌آزمایشگاهی‌مازندران

کد خبر: ۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷ 26 January 2015
اولین دستگاه فوق تخصصی آزمایشگاهی مازندران در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری راه اندازی می شود .

به گزارش تابناک - مازندران، دکتر میثاق شفیع زاد رییس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری در جمع خبرنگاران گفت : اولین دستگاه فوق تخصصی آزمایشگاهی در بخش دولتی مازندران در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری راه اندازی می شود .

دکتر شفیع زاد نام این دستگاه را الکتروکمی لومینسانس (ECL) عنوان کرد و افزود : این دستگاه در آزمایشگاه مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری نصب و در دهه فجر کار خود را آغاز می کند .

وی تصریح کرد : این دستگاه آزمایشهای تخصصی مربوط به هورمونها و تستهای ایمونولوژیک و برخی آزمایشهای فوق تخصصی دیگر را انجام می دهد .

رییس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری همچنین از خرید دستگاه دیگری با نام سل کانتر سیسمکس خبر دا د و افزود : این دستگاه جدید هماتولوژی نیز قابلیت انجام 80 تست CBC  در ساعت را دارا می باشد .

دکتر شفیع زاد اضافه کرد : دستگاه فوق شمارش افتراقی سلولها به روش فلوسیتومتری با قابلیت 440000 WBC و 8000000 اریتروسیت و 5 میلیون پلاکت را داراست  .

وی گفت : ارایه 21 پارامتر مرتبط با سلولهای خونی و شمارش ، جداسازی متابولیست ، میلوسیت و پرومیلوسیت از جمله توانایی های این دستگاه می باشد .

رییس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری در پایان با اشاره به سرعت، دقت و توانایی کم نظیر این دستگاه ابراز امیدواری کرد: این مرکز آماده پذیرش بیماران بوده و مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری در گسترش تکنولوژی های نوین تشخیصی درمانی  پیشتاز می شود.  

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار