مدیرگروه پژوهشی سلول‌های بنیادی جهاددانشگاهی خبر داد:

ارسال 230 مقاله به سمپوزیوم سرطان نسترن

مدیرگروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی ترمیمی جهاد دانشگاهی خراسان‌ رضوی از ارسال بیش از 230 مقاله به سمپوزیوم سرطان نسترن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 26 September 2015
مریم مقدم‌متین در دومین نشست مطبوعاتی نخستین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن که در محل دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به ارسال بیش از 230 مقاله به سمپوزیوم سرطان نسترن، اظهار کرد: از این میزان 197 مقاله پذیرفته شده که 11 مورد از آنها به مرحله سخنرانی رسیده‌اند.

وی به مولفه‌های دیگر ابتلا به سرطان در ایران اشاره و تصریح کرد: رژیم غذایی می‌تواند در ابتلا به این بیماری تاثیرگذار باشد، همچنین استفاده از سیگار و قلیان که در جوامع مختلف متفاوت‌تر است هم از جمله موارد دخیل در ابتلا به شمار می‌رود.

دبیر سمپوزیوم سرطان نسترن عنوان کرد: ما به لحاظ درمان پیشرفته هستیم و از نظر تجهیزات درمانی با مشکلی مواجه نیستیم، لذا مشکل ما در زمینه تشخیص به موقع بیماری است که این تشخیص در ایران به موقع صورت نمی‌گیرد، بنابراین باید روش‌های غربالگری مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری سه کارگاه آموزشی با عناوین «شناسایی و جداسازی سلول‌های سرطانی در گردش خون»، «تشخیص سلولی» و «اخلاق در بیماری سرطان» از برنامه‌های کنگره بین‌المللی پیشگیری از سرطان است.

مقدم‌متین با تاکید بر اینکه سرطان یک مشکل و چالش بزرگ جهانی است که در کشور ما سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود، گفت: با این وجود در حال حاضر میزان تلفات تصادفات جاده‌ای بسیار بیشتر از آمار فوتی‌های ناشی از بیماری سرطان است.

وی با اشاره به حضور بیش از 600 نفر از متخصصان و دانشجویان رشته‌های مربوط به علوم پزشکی خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون استقبال بسیار خوبی از کارگاه‌های این سمپوزیوم بین‌المللی صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار