البرز از پیست بین المللی دیزین سهمی ندارد

کد خبر: ۱۰۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 24 September 2015
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز گفت: در فرایند بهره برداری از پیست بین المللی دیزین منافع و جایگاه استان البرز باید دیده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پیست بین المللی دیزین در استان البرز واقع شده است و سالانه میزبان مسابقات جهانی اسکی روی برف و چمن است. دیزین اولین پیست اسکی در ایران است که از سوی فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید و عنوان بین المللی را به خود اختصاص داده است.

پیست دیزین یکی از ظرفیت های گردشگری ورزشی در البرز و نماد توریسم ورزشی در کشور است ولی متاسفانه در مشارکت و تصمیمات این پیست و همچنین چرخه بهره برداری استان البرز سهمی ندارد حال آنکه بخش اعظمی از خدمات این مجموعه بزرگ ورزشی در حوزه امنیت، راه و تاسیسات از سوی استان البرز تامین می شود.

رضا گل محمدی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان البرز در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت سهم استان البرز از این پیست بین المللی، اظهار کرد: پیست بین المللی دیزین به عنوان پایلوت اصلی ورزش اسکی روی برف و چمن کشور در طول سال پذیرای بسیاری از علاقمندان به این رشته ورزشی است و میزبانی مسابقات داخلی و خارجی را عهده داراست.

گل محمدی با بیان اینکه مشارکت در تصمیم سازی های این مجموعه بزرگ خواسته ما محسوب می شود، گفت: ما معتقدیم این مجموعه ورزشی استان البرز بایستی منافع و نیازهای این استان را هم در نظر بگیرد و در اداره آن مدیریت استان اثر گذار باشد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان نیز این نگاه و رویکرد ما را قبول دارد و اعلام کرده است باید در اداره این پیست بین المللی جایگاه و شان استان البرز دیده شود.

در واگذاری پیست خور به بخش خصوص ابهاماتی وجود دارد

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز با اشاره به جدیت استان در تحقق این حق، گفت: در این خصوص هم هیئت اسکی استان و هم اداره کل ورزش و جوانان رایزنی های همه جانبه خود را ادامه می دهند تا این ارتباط و مشارکت به شکل موثری شکل بگیرد.

گل محمدی به پیست اسکی خور هم اشاره کرد و گفت: در واگذاری این پیست به بخش خصوص ابهاماتی وجود دارد که دادستانی کرج در حال پیگیری آن است.

وی افزود: ما معتقدیم بخش خصوصی بهترین گزینه برای فعال سازی این مجموعه ورزشی است و هر شرکت و فردی که پیست خور را در اختیار می گیرد می بایست منافع مردم بومی منطقه واستان را مدنظر داشته باشد.

گل محمدی در پایان گفت: پیست خور با توجه به نزدیکی به کرج می تواند اثر بخشی مثبتی در توسعه ورزش اسکی و تقویت توریسم ورزشی داشته باشد و اداره کل ورزش استان به دقت تحقق جایگاه این استان در منافع آن را دنبال خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار