
به گزارش خبرنگار تابناک از استان آذربایجانغربی، «فرزین رضازاده» رئیس اورژانس استان آذربایجانغربی، اظهار کرد: در آبانماه شاهد حجم قابل توجهی از تماسها و مأموریتها در این سازمان بودیم و آمارهای ثبت شده نشان دهنده گستردگی خدمات رسانی و فعالیت شبانه روزی کارشناسان این مرکز است.
وی افزود: در این مدت مجموعاً ۳۷ هزار و ۸۵۶ تماس با سامانه ۱۱۵ ثبت شده که از این تعداد، هزار و ۲۵۸ تماس به ارائه مشاوره تلفنی منجر شده و متأسفانه ۲ هزار و ۸۶۲ تماس نیز جزو مزاحمتهای تلفنی بوده است.
رئیس اورژانس استان آذربایجانغربی اضافه کرد: همچنین ۶ هزار و ۹۳ تماس نیز غیر اورژانسی یا بدون نیاز به اعزام آمبولانس تشخیص داده شده است و در این بازه زمانی ۱۰ هزار و ۳۲۵ مأموریت عملیاتی انجام شده و در مجموع ۸ هزار و ۸۴۹ نفر از خدمات فوریتهای پزشکی بهرهمند شدهاند.
وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲ هزار و ۵۶۳ نفر دچار حوادث ترافیکی و ۶ هزار و ۲۸۶ نفر نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بودهاند و از مجموع مأموریتهای انجامشده، ۵ هزار و ۸۹۵ نفر از مددجویان پس از دریافت خدمات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹۴۸ نفر نیز پس از انجام اقدامات درمانی، در محل درمان شدند.
رضازاده با اشاره به مأموریتهای ویژه اورژانس گفت: در این مدت ۸۴۲ مأموریت توسط موتورلانسها، ۱۰ مأموریت توسط اورژانس هوایی و ۵۴ مأموریت نیز توسط اتوبوسآمبولانس انجام شده و کارشناسان عملیاتی اورژانس آذربایجانغربی با وجود حجم بالای تماسها و مأموریتها، در سختترین شرایط آبوهوایی و در تمام ساعات شبانهروز، با نهایت مسئولیتپذیری و فداکاری در صحنههای مختلف حاضر شده و خدمات حیاتی ارائه میکنند.
انتهای پیام/