تغییر ویترین مغازه‌ها از کالای خارجی به ایرانی

قبادی بابیان اینکه تغییر نگرش در ارکان مؤثر در جامعه و حوزه مد و لباس ضرورت دارد، اظهار داشت: ویترین مغازه‌ها در حال تغییر رویکرد از کالای خارجی به کالای ایرانی و از طرح‌های بیگانه به طرح‌های داخلی است اما از سرعت لازم برخوردار نیست و برای جبران گذشته نیاز به توسعه و افزایش هم‌افزایی‌ها است.
کد خبر: ۳۹۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 07 March 2017
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برندسازی را از ارکان مدسازی برشمرد و گفت: ویترین‌ مغازه ها در حال تغییر رویکرد از کالای خارجی به ایرانی و از طرح‌های بیگانه به طرح‌های داخلی است.

به گزارش مهر، حمید قبادی در همایش «خانواده و سبک زندگی» در همدان با بیان اینکه برگزاری سومین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی در این شهر زمینه بروز و ظهور استعدادهای هنرمندان را فراهم می کند، گفت: همدان خاستگاه اولیه مد و لباس اسلامی ایرانی بوده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور افزود: نخستین بار واژه «مد و لباس اسلامی ایرانی» سال ۸۳ و در کلام مقام معظم رهبری و در سفر ایشان به همدان مطرح شد.

قبادی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مد به عنوان یک ارزش و مسئله‌ که اگر مبتنی بر داخل و ارزش‌های داخلی باشد مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: استان خراسان شمالی بعد از استان همدان در حوزه سبک زندگی وارد عمل شد.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در خراسان شمالی جزئیات سبک زندگی را در ۱۹ بند بیان کردند و نقشه راه مجموعه کشور در حوزه سبک زندگی مشخص شد، گفت: لباس یکی از ویژگی‌های تاریخی و فرهنگ هر کشور و ملت است و حتی نوع برش‌ها و تلفیق پارچه و رنگ، نهادهای بنیادی یک فرهنگ را بیشتر می‌شکافد تا لایه‌های فرهنگی یک کشور و تمدن بیشتر بیان شود.

مد در ماندگاری فرهنگ بی تاثیر نیست

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ماندگاری و رفتار معنادار را از دیگر ویژگی‌های لباس برشمرد و عنوان کرد: مد در ماندگاری فرهنگ بی تاثیر نیست.

قبادی بابیان اینکه مد، رفتاری است که از گروه‌ها، ‌افراد و جنبه‌های مختلف شکل گرفته و به صورت مقطعی وارد جامعه می‌شود و تنها مختص لباس نیست، گفت: مد تکرار می‌شود اما به طور حتم ماندگار نخواهد بود.

وی بااشاره به اینکه مد در فرهنگ‌های مختلف جوامع تأثیرگذار است، عنوان کرد: ارزش تلاش‌ها را باید قدر دانست.

وی مهمترین راهکار برای تغییر در این حوزه را تغییر در نگرش دانست و افزود: تا زمانی که باور و اعتقاد به ساختار و فکر داخلی وجود نداشته باشد هیچ اتفاقی در کشور رخ نخواهد داد.

قبادی تاکید کرد: تغییر نگرش سنتی نسبت به رفتارهای حرفه‌ای و توجه به هنر طراحی نکته‌ای است که باید دست‌اندرکاران این حوزه به آن توجه داشته باشند.

حرکت دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن فعالیت‌ها

وی حرکت دانشگاه‌ها به سمت کاربردی شدن فعالیت‌ها را ضروری برشمرد و برندسازی را از ارکان مدسازی عنوان کرد و گفت: در سازمان فنی و حرفه‌ای تلاش‌ها و اقداماتی برای ارتقای این هنر و کیفیت کار صورت گرفته اما کافی نیست.

قبادی با بیان اینکه تغییر نگرش در ارکان موثر در جامعه و حوزه مد و لباس ضرورت دارد، اظهار داشت: ویترین‌ مغازه ها در حال تغییر رویکرد از کالای خارجی به کالای ایرانی و از طرح‌های بیگانه به طرح‌های داخلی است اما از سرعت لازم برخوردار نیست و برای جبران گذشته نیاز به توسعه و افزایش هم‌افزایی‌ها است.

وی حضور نهادهای صنفی را در این حوزه لازم برشمرد و گفت: حدود یک هشتم بودجه کشور سهم مد و لباس در کشور است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با بیان اینکه تا پیش از این برخی خانواده‌ها کالایی را با سرمایه‌ای از ترکیه وارد می‌کردند و رفتار منفی در سبد کالایی کشور بدیهی شده بود، اظهار داشت: کارگروه مد و لباس جریان فرهنگی، ‌فکری و اطلاعاتی دارد.

قبادی با تأکید بر اینکه باید در رفتارها و فعالیت‌های خود دقت کرد، گفت: مراقبت برای حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موجب پیشگری از آسیب‌های احتمالی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار