مدیرکل اوقاف کرمانشاه:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: ۱۸ وقف جدید در این استان طی سال جاری ثبت شده است.
کد خبر: ۹۹۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 04 October 2021

۱۸ وقف جدید در کرمانشاه طی سال جاری ثبت شده است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی صبح امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: امروز نخستین روز از هفته وقف بوده که به عنوان روز وقف، رسانه و تکریم اهالی رسانه نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در هفته وقف از واقفان سرکشی می‌شود، افزود: فردا سه‌شنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۰ که روز وقف و ترویج فرهنگ قرآن، عطرت و مهدویت است، برنامه‌های متعددی در بقاع متبرکه استان کرمانشاه و مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: در اراضی موقوفه‌ای این استان طرح کاشت درختان گردو تعریف شده و در مجموع سه هزار و ۷۰۰ درخت گردو وقف شده است، با تداوم کاشت درختان گردو اشتغال افزایش پیدا می‌کند.

صالحی گفت: با دریافت مجوز حفر چاه از شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، در اراضی موقوفه‌ای این استان گلخانه احداث می‌شود، پس از حفر یک چاه در اراضی موقوفه‌ای شهرستان روانسر پنج هکتار گلخانه ایجاد و سبب اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به حضوری شدن مدارس در سال جاری به دانش آموزان کیف و کفش به جای تبلت اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: افرادی که مایل به وقف هستند، می‌توانند با مراجعه به این اداره کل از نیازهای جامعه آگاه شده و سپس وقف کنند.

صالحی ترویج فرهنگ وقف را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به افزایش مشکلات جامعه عرصه برای وقف تنگ شده است، در استان کرمانشاه از سال ۹۹ تاکنون ۵۰ مورد و در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۸ مورد وقف جدید ثبت شده اما به طور کلی این استان در سال ۱۴۰۰ وقف قابل توجهی نداشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار