معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۶۷۰ کلاس پیش دبستانی در سال تحصیلی امسال آماده حضور نوآموزان این استان است.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی‌محمد غلامی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ و دریافت محتواهای تهیه شده از سوی انتشارات، فعالیت کلاس‌های پیش دبستانی از بیستم مهرماه در این استان آغاز می شود.
وی ادامه داد: ۶۰ درصد کلاس‌های پیش دبستانی استان مرکزی در شهرهای اراک و ساوه و بقیه در سایر شهرستان‌های استان قرار دارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: هیچ‌گونه کلاس حضوری اکنون برای دانش‌آموزان در استان دایر نیست و نحوه برگزاری حضوری یا غیرحضوری پیش‌دبستانی بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود.
غلامی یادآورشد: ۲۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید با ثبت‌نام در سامانه یکپارچه ثبت نام وزارت آموزش و پرورش وارد مدارس این استان شدند.
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۶ هزار نفر از غنچه‌های استان مرکزی با ثبت نام در سامانه وزارت آموزش و پرورش و انجام تست سنجش بدو ورود به مدرسه امسال وارد کلاس‌های پیش دبستانی استان شوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی یادآورشد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با همکاری تیم کمیته انتقال پرونده ۱۱۵مهد کودک که زیر نظر اداره کل بهزیستی استان مرکزی قرار داشتند به آموزش و پرورش سپرده و بین شهرستان‌های استان توزیع شده‌است.
غلامی اظهار داشت: فعالیت رسمی مهدهای کودک استان مرکزی از ششم مهرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهداشتی آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تمامی مهدهای کودک به‌دلیل ارایه آموزش در آن‌ها باید به آموزش و پرورش سپرده شود که تاکنون این مهم به‌صورت ۱۰۰ درصدی استان انجام نشده‌است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برخی مهدهای کودک در استان اکنون زیر نظر سایر ارگان‌ها فعال هستند که باید مسئولیت آن‌ها نیز به آموزش و پرورش سپرده شود.
۲۳۴هزار و ۸۳۴ دانش‌آموز در ۲ هزار و ۳۶۹ مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار