توزیع یک‌ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و نوشت افزار بین دانش‌آموزان کم‌ بضاعت در قالب پویش همکلاسی مهربان و شور عاطفه‌ها با حضور مدیر کل هماهنگی مشارکتهای مردمی آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی ، مدیر کل کمیته امداد استان در این مراسم گفت: هفت هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۷۰۰ دانشجو در استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند.
وی با قدردانی از خیران اظهار داشت: با اعتماد مردم به این نهاد حمایتی در زمینه احسان و اکرام و رسیدگی به ایتام رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌ است.
مومنی ادامه داد: یک‌هزار و ۵۰۰ عدد تبلت با آغاز شیوع ویروس کرونا از سوی کمیته امداد استان مرکزی بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده و در سال تحصیلی جدید نیز ۳۸۵ عدد تبلت از سوی این اداره کل در اختیار دانش‌آموزان دبیرستانی قرار گرفته‌ است.
وی با یادآوری آغاز رزمایش مواسات و همدلی از ابتدای ماه محرم امسال افزود: چهار هزار و ۲۰۰ بسیجی در استان و این همایش حضور داشته و ۵۸۰ هزار وعده غذای گرم تاکنون در بین خانواده‌های نیازمند استان توزیع شده‌است.
مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد کشور نیز در این نشست گفت: ۳۰۴ مرکز نیکوکاری در استان مرکزی وجود دارد که امید می‌رود با ایجاد این مراکز در تمامی مناطق استان کاهش محرومیت محقق شود.
حمزه علی کوهساری ،افزود: ایجاد مرکز نیکوکاری شهید فهمیده شهرستان اراک اقدامی مناسب برای رفع محرومیت در این شهرستان است.
وی ادامه داد: با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات مناسبی در راستای تهیه تبلت و تلفن همراه برای جلوگیری از بازگشت به تحصیل دانش آموزان اتفاق افتاده‌ است.
سرهنگ پاسدار محمد مهجوری نیز در حاشیه برگزاری پویش همکلاسی مهربان و شور عاطفه‌ها افزود: این بسته‌ها به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با همت همت حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی شهید فهمیده یک و ۲، بسیج فرهنگیان و مساعدت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان تهیه شده‌ است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک هم گفت: ۶۰ هزار دانش آموز و ۲ هزار نفر معلم در آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان به تحصیل و آموزش اشتغال دارند.
محمود اللهیاری افزود: با ایجاد مرکز نیکوکاری شهید فهمیده بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ایجاد شده و ۳۸۵ عدد تلفن همراه توسط این مرکز بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده‌ است.
وی ادامه داد: این مرکز از سه سال گذشته در آموزش و پرورش ناحیه یک اراک ایجاد و با ایجاد این مرکز همکاری مناسبی بین کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و سپاه ناحیه این شهرستان ایجاد شده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار