مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با وجود مصوبه طرح محدوده کم آلاینده (LEZ ) در قم، اما این طرح همچنان اجرا نشده و با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان، اجرای این طرح بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۹۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 03 October 2021

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی در دیدار سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسأله محیط زیست شهری از اهمیت بسزایی در تأمین رفاه و سلامت جسمی و روانی شهروندان برخوردار است.

وی با بیان اینکه شهر قم در چهار دهه گذشته بسیار مهاجرپذیر بوده و افزایش جمعیت در این کلانشهر بسیار فراتر از توان اکولوژیک آن بوده است، خاطرنشان کرد: طرح های توسعه ای در شهر قم باید بر اساس «زیست محوری» باشد، نه «خودرومحوری» و این موضوعی است که اخیرأ در قانون هوای پاک مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر استفاده هرچه بیشتر شهروندان از دوچرخه و فراهم آوردن زیرساخت های مناسب آن از سوی شهرداری تأکید کرد و گفت: استفاده بیش از حد از موتورسیکلت در شهر قم که آلایندگی آن چندین برابر خودرو است، می تواند تبعات بسیار خطرناک زیست محیطی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به آماده شدن سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر قم و مشخص شدن سهم هرکدام از منابع آلاینده، از تلاش برای بروزرسانی آن خبر داد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم کلانشهر قم در تابستان با گرد و غبار مواجه است و طی دو سال گذشته نیز در روزهای سرد سال به آلودگی هوا ناشی از وارونگی دما مبتلا شده است.

موسوی در پایان با اشاره به عدم اجرای طرح LEZ در قم با وجود مصوبه شورای تصریح کرد: با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان، باید با مشارکت شهرداری قم و پلیس راهور این طرح در محدوده مصوب اجرایی شده و از حرکت وسایل نقلیه فاقد معاینه فنی به ویژه در شرایط وارونگی دما جلوگیری شود.

مسعود طبیبی سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این دیدار بر ضرورت ارائه آمار خسارت های مالی و جانی ناشی از آلودگی هوا در شهر قم تأکید کرد و گفت: هماهنگی ها و زیرساخت های لازم جهت اجرای طرح LEZ در قم فراهم آمده و به زودی اجرایی خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار