معاون ‌ارشاد خراسان‌رضوی:
معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با بیان این‌که آئین‌نامه تأسیس و ثبت گروه‌های نمایشی منتشر شد از تمام گروه‌های نمایشی خواست نسبت به ثبت گروه خود اقدام کنند.
کد خبر: ۹۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 23 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، ناصر نبی‌زاده اظهار داشت: پایگاه اینترنتی www.esteghrar.ir با هدف اطلاع رسانی، ثبت نام و ارائه پروانه فعالیت به گروه‌های تئاتر شهرستانی طراحی و رونمایی شده است و هنرمندان تئاتر می‌توانند با مراجعه به این سایت در جریان جزئیات این موضوع قرار گیرند.

وی بیان کرد: کلیه فرم‌های مورد نیاز از طریق سایت در اختیار گروه‌ها قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند با ثبت نام اینترنتی عضویت خود را به دفتر استقرار گروه‌های نمایشی اعلام کنند.

نبی زاده ادامه داد: طبق آئین‌نامه جدید روند ثبت گروه‌های نمایشی آسان شده است و ثبت‌نام اولیه گروه‌های متقاضی به صورت مجازی (سامانه ثبت گروه های نمایشی) انجام خواهد شد و بعد از آن پرینت ثبت نامه به همراه مدارک به تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان می رسد و سپس این مدارک به معاونت هنری اداره کل ارسال می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی این اداره‌کل تصریح کرد: در استان، شورایی پرونده‌های ارسالی را بررسی و در صورت احراز شرایط دریافت پروانه فعالیت تایید و به تهران ارسال می‌شود که در آنجا در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و مدیر دفتر استقرار گروه‌های نمایشی، مدیر امور استان‌ها، معاون امور مالی و تنی چند از کارشناسان تئاتر برای صدور مجوز نهایی اقدام خواهد شد.

نبی زاده افزود: در این آیین‌نامه شرایط تأسیس گروه‌ها بر اساس تعداد هسته مرکزی و پیوسته گروه در سه دسته تعریف و طبقه بندی شده است گروه‌های بزرگ (الف) متشکل از نه نفر و حداقل سی نفر، متوسط (ب) متشکل از هفت نفر و حداقل بیست نفر و کوچک (ج) متشکل از 5 نفر و حداقل ده نفر می‌توانند به صورت مجازی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی ادامه داد: گروه‌های تئاتر در استان می توانند تا 25 مهرماه سالجاری از طریق سامانه ثبت گروه‌های نمایشی نسبت به ثبت‌نام اولیه گروه های نمایش اقدام کنند. این معاونت از اول مهرماه آماده دریافت مدارک بوده و فقط تا 25 مهرماه نسبت به بررسی و ارسال پرونده به اداره کل هنرهای نمایشی اقدام خواهد کرد.

معاون هنری ارشاد خراسان رضوی درخواست کرد با توجه به حساسیت و کوتاهی زمان ادارات شهرستانها، هنرمندان و انجمن های نمایش در این امر تسریع کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار