مسئول پایگاه سلامت روستای یکن آباد گفت: بیش از ۱۹ ماه که کارکنان بهداشت و درمان برابر با کادر درمان در حال ارائه خدمات هستند، اما متاسفانه در این بین همیشه از کادر درمان یاد شده است.
کد خبر: ۹۹۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 03 September 2021
مسئول پایگاه سلامت روستای یکن آباد گفت: بیش از ۱۹ ماه که کارکنان بهداشت و درمان برابر با کادر درمان در حال ارائه خدمات هستند، اما متاسفانه در این بین همیشه از کادر درمان یاد شده است.

به گزارش تابناک همدان، هادی صفری جلال اظهار کرد: کارکنان بهداشت درمان نیز همانند کادر درماندر خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند، اما همیشه از کادر درمان یاد کرده اند در صورتی که اقدامات کادر بهداشت نیز در این حیطه غیر قابل توصیف است.
وی اشاره‌ای به خدمات کارکنان بهداشت کرد و افزود: بیماریابی و واکسیناسیون از شاخص‌ترین فعالیت‌ها است..

صفری جلال گفت: بهرورز زیر مجموعه کادر درمان است که این افراد در سطح روستا‌ها برای خدمت رسانی به همنوعان خود فعالیت می‌کنند و باید بومی منطقه باشند و تمامی خدمات بهداشت و درمانی را در سطح روستا انجام می‌دهند که این افراد بر اساس تعداد جمعیت ساکن در روستا، تعداد بهورزان تعیین می‌شود و معمولا به اعضای هر ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر یک بهورز باید در سطح خانه‌های بهداشت مشغول به کار باشد که با ارتقاء جمعیت در سطح روستا این مراکز به پایگاه‌های سلامت روستایی ارتقاء پیدا می‌کند.

وی در خصوص مجموعه اقدامات بهورز در سطح روستا گفت: بهداشت محیط، مدارس، بازدید از کارگاه‌هایی که نیرو‌هایی کمتر از ۲۰ نفر دارند، بازدید از منازل و آ؛ موزش مهم‌ترین رکن بهورزی است البته مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده، کودکان و ... را نیز شامل می‌شود.
صفری جلال افزود: سایر خدماتی که بهورز در سطح روستا خدمات ارائه می‌دهد بهداشت دهان و دندان، باروری و ... است
وی از خطر‌های این شغل گفت: جامعه پزشکی و کادر بهداشت و درمان با روند روز افزان جمعیت، پیشرفت زندگی، افزایش بار سلامتی و امید به زندگی فعالیت می‌کنند و به طبع آن افزایش فشار کاری و بار زیاد کاری مخصوصا با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۹ ماه از آخرین مواجه ظهور ویروس همه گیر کرونا در سطح جهان می‌گذرد نه تنها خودمان بلکه خانواده‌های خود نیز در خطر هستند، اما با این وجود به دلیل عشقی که به کار خود داریم برای سلامتی مردم عزیزمان فعالیت می‌کنیم.

وی در آخر اشاره کرد: متاسفانه از آخرین پرداختی معوقات خود را فراموش کردیم البته این مبالغ ناچیز است و اخیرا کادر بهداشت و درمان باتوجه به مصوبه‌ای که در سال ۱۳۹۳ تصویب شده است باید بحث پرداخت فوق العاده خاص برای نیرو‌های کادر بهداشت و درمان داشته باشد بنابراین انتظار را از مسئولین داریم تا اقدامات لازم را انجام دهند و بحث برقراری فوق العاده خاص را برای کارکنان بهداشت و درمان داشته باشند.

لازم به ذکر است ۱۲ شهریور روز بهورز نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار