معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از فعالیت ۳۰ تیم در طرح بسیج سلامت نوروزی استان فارس خبر داد.وی اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق شماره 1490 تخلفات یا شکایات خود را مطرح کنند.
کد خبر: ۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 03 March 2015

محسن مقدمیبا اشاره به اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه اظهار داشت: این طرح تا پایان تعطیلات اجرا می‌شود و بیش از 30 تیم نظارتی در این طرح شرکت دارند و علاوه بر آن یک تیم نظارتی استانی نیز بر این 30 تیم نظارت دارند.

وی با بیان اینکه تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این طرح مورد نظارت قرار می‌گیرند، گفت: در طول مدت اجرای برنامه، همه روزه از ساعت هشت صبح تا هشت شب تیم‌های نظارتی در تمام مراکز بهداشت شهرستان‌ها از مراکز عمومی و مراکز عرضه‌کننده مواد غذایی بازدید می‌کنند.

مقدمی افزود: نظارت و تشدید بازرسی از کلیه اماکن عمومی تحت پوشش با در نظر گرفتن اولویت اماکن حساس از قبیل سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهری و بین راهی، مهمانسراها، هتل، مسافرخانه، زائرسرا و اقامتگاه‌ها و غیره است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: بازرسی در اماکن عرضه‌کننده مواد غذایی با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، ابزار کار، بهداشت و ایمنی موادغذایی، استفاده از نمک خوراکی مجاز و جلوگیری از مصرف سنگ نمک در طبخ غذا و نظافت عمومی محل است.

وی تصریح کرد: ساماندهی و جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان موادغذایی حساس چون آبمیوه، بستنی، فرآورده‌های لبنی، کباب، جگر، لواشک و ترشک غیربهداشتی، ساندویچ و غیره با هماهنگی‌های بین بخشی با سازمان‌های مربوط انجام می‌شود.

مقدمی با بیان اینکه بخش بزرگی از کار نظارت با مشارکت مردم امکان‌پذیر است، بیان کرد: مردم می‌توانند با اعلام گزارش از تخلفات در این طرح شرکت کرده و در امر نظارت مشارکت داشته باشند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند از طریق شماره 1490 تخلفات یا شکایات خود را مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستایش
|
Russian Federation
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
سلام

بنده در کیلینیک پوست و مو ..... خیلی اتفاقی متوجه شدم تعدادی از پرسنل تکنسین های اتاق عمل و کاشت مو آن کلینیک اصلآ مدرک تحصیلی ندارند و پسر ایشان که مدیر مجموعه هستند با نامهای جعلی و مدارک جعلی که برای آنها ساخته روزانه میلیون ها تومان درآمد نامشروع حاصل میکند و با جان و سلامتی مردم بازی میکنند.
در صورت عدم پیگیری شما موضوع را تا بازرسی کل کشور و وزارت بهداشت و شورای سلامت پیگیری خواهم کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار