مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی عنوان کرد:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با درصد فیزیکی بالا اولویت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است.
کد خبر: ۹۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 21 September 2015
هدایت الله هاشمی‌نسب در بیستمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی پیرامون فعالیت‌ها و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان‌های خراسان رضوی در سالن اجتماعات تالار شهر اظهار کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در بخش نوسازی و تجهیز مدارس در کشور پیشتاز است که البته این امر سبب شد تا همراه با وزیر آموزش و پرورش به عنوان نمایندگان ایران در همایشی که با عنوان ایمن‌سازی مدارس جهان شرکت کنیم.

وی افزود: بسیاری از کشورها در راستای تبادل اطلاعات درباره ایمن‌سازی مدارس علاقمند به ارائه موضوعات مختلف و راهکارهای تجربی کشور ما بودند چراکه ایران اسلامی برای رفع مشکلات ایمنی و نوسازی مدارس فرسوده سرمایه‌گذاری کرده است و پس از پیروزی انقلاب تاکنون برنامه‌های مختلفی را تدوین و اجرایی کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، قرار است 25 درصد قبوض گاز کشور به مسایل ایمن‌سازی سرمایش و گرمایش مدارس اختصاص پیدا کند که در این زمینه، 18 نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی این طرح را به تصویب رساندند که در نتیجه نزدیک به 44 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در استان ما در نظر گرفته و اجرایی شده است.

هاشمی‌نسب با ابراز خرسندی از مشارکت شهرداری‌ها در شهرستان‌های خراسان رضوی در حوزه نوسازی و بهسازی مدارس تصریح کرد: متاسفانه انجام پروژه مسکن مهر بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های اختصاص بودجه لازم، سبب شد تا شهرهایی همچون بینالود، نیشابور،چناران، سبزوار و تربت حیدریه با کمبود اعتبارات نیمه تمام باقی بمانند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با درصد فیزیکی بالا اولویت اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است تا شهرستان‌های کوچک هر چه سریع‌تر بتوانند دارای فضای رفاهی ورزشی ویژه دانش‌آموزان شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرهایی همچون مشهد، سبزوار، تربیت حیدریه و تربت جام دارای جمعیت بالای حاشیه‌نشین هستند افزود: مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش خراسان رضوی وجود دانش‌آموزان در حاشیه شهر این شهرها است چراکه عمدتا برخی از مدارس با تعداد دانش‌آموز کمتر از پنج دانش‌آموز فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار