برای نخستین‌بار در کشور در خراسان رضوی صورت گرفت:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تشکیل پارلمان معلمان، اولیا و دانش‌آموزان در خراسان رضوی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴ 21 September 2015
سید جواد حسینی در بیستمین جلسه شورای اسلامی خراسان رضوی پیرامون فعالیت‌ها و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان‌های خراسان رضوی در سالن اجتماعات تالار شهر اظهار کرد: شوراها تجلی مشارکت مردم در بخش کلان، میانی و خرد هستند که می‌توانند با ارائه مشکلات در حوزه‌های مختلف همچون آموزش و پرورش به رفع آن کمک کنند.

وی آموزش و پرورش را دستگاهی گسترده در کشور دانست و تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش تنها آموزش را در بر نمی‌گیرد بلکه در آن باید پرورش نیز مورد توجه قرار گیرد بنابراین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای توجه ویژه به دو مقوله آموزش و پرورش، در خصوص فرآیند تعلیم و تربیت در کنار ابعاد مختلفی که برای حیات طیبه تعریف شده، برنامه‌ریزی و آنها را عملیاتی می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری 6 زنگ با موضوعات اخلاقی، دینی، اجتماعی، هنری، فنی و حرفه‌ای، سلامت جسم و روح و .... در ابتدای سال تحصیلی در مدارس نواخته می‌شود.

حسینی بیان کرد: سال گذشته 850 هزار دانش‌آموز از خراسان رضوی در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز شرکت کردند و 830 هزار دانش‌آموز دیگر از این استان نیز در 42 رشته فرهنگی هنری در قالب مسابقات کشوری حضور پیدا کردند.

وی با ابراز خرسندی از احیای 30 هزار پژوهشسرای دانش‌آموزی، 40 دارالقرآن و مشارکت 3 هزار خیر مدرسه‌ساز در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در بخش‌هایی همچون سرانه اردوگاه‌ها، کتابخانه، آزمایشگاه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، دارالقرآن، مشارکت خیرین مدرسه‌ساز و پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی رتبه نخست را در کشور دارد اما در بخش‌هایی مانند سرانه ورزش در مدارس و نیروی انسانی متخصص با مشکلات و کمبودهایی روبه‌رو است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: اعتبارات این دستگاه در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 15 هزار میلیارد ریال بوده که امسال این رقم به 30 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده بنابراین اموری همچون ارائه وام به فرهنگیان از 5 تا 20 میلیون تومان بدون ضامن و سپرده‌گذاری همراه با واریز 5 میلیارد و 300 میلیون تومان حق سرانه به صندوق خزانه اعتبارات استانی خراسان رضوی از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه اعتبارات در سال جاری همزمان با آغاز سال تحصیلی اجرایی می‌شود.

حسینی از وجود 55 هزار نیروی مازاد در آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: خراسان رضوی رتبه نخست جذب اعتبارات دولتی در بخش عمرانی را در سال جاری کسب کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تدوین مشارکت دادن همه دستگاه‌ها در ارتقای سطح خدمات آموزش و پرورش در خراسان رضوی، پارلمان معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء در خراسان رضوی برای نخستین‌بار در کشور با هدف تسریع خدمات این دستگاه تشکیل شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار