رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با فوت ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رکورد آمار روزانه فوتی های بیماران کووید۱۹ در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان شکسته شد.
کد خبر: ۹۸۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 20 August 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: با فوت ۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته رکورد آمار روزانه فوتی های بیماران کووید۱۹ در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان شکسته شد.

شکرالله سلمان زاده افزود: با بستری شدن ۱۱۷ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد بیماران بستری شده در جنوب غرب خوزستان به ۵۱۶ نفر در حال حاضر رسید.

وی با اشاره به شناسایی ۴۰۶ مورد جدید مثبت در ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان اظهار داشت: از این تعداد ۱۶۳ نفر مربوط به آبادان، ۱۵۶ نفر در خرمشهر و ۸۷ نفر مربوط به شادگان ۸۷ هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تعداد بیماران ترخیص شده از بیمارستان های این منطقه را ۶۵ نفر عنوان کرد و گفت: متاسفانه طی روز گذشته چهار بیمار در آبادان، ۱۱ بیمار در خرمشهر و ۲ بیمار مبتلا به کرونا در شادگان جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۴۳ هزار و ۶۰۳ مورد بوده که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۶۱ نفر بستری و ۱۲ هزار و ۱۲۰ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستانها مرخص شده اند.

سلمان زاده با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های جنوب غرب خوزستان گفت: با راه اندازی بخش جدید کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آبادان ۲۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ که به علت تکمیل ظرفیت بیمارستان طالقانی در اورژانس بیمارستان منتظر خالی شدن تخت بستری بودند به همت همکاران پرتلاش فوریت‌های پزشکی به بیمارستان معین (شهید بهشتی) اعزام شدند.

وی افزود: در سه روز گذشته مراجعه بیماران به اورژانس بالا رفته و با کمبود تخت بستری حتی در اورژانس بیمارستان روبرو هستیم به نحوی که به بیماران در راهروها خدمات درمانی و اکسیژن تراپی ارائه می‌شود.
وی گفت: بیمارستان‌های امام خمینی و ۱۷ شهریور آبادان پذیرای بیماران سرپایی و همچنین مراجعان حضوری بیماران مبتلا به کرونا بوده اند که ظرفیت این بیمارستان‌ها نیز در روزهای اخیر تکمیل شد.

هم اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان از جمله آبادان، خرمشهر و شادگان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار